انتقاد اوباما از هجمه‌های ایجاد شده علیه یهودیان موافق برجام

رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد از اعضای یهودی دولت آمریکا که حامی توافق هسته‌ای هستند را به شدت نکوهید.

انتقاد اوباما از هجمه‌های ایجاد شده علیه یهودیان موافق برجام
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، در گفتگو با یک مجله صهیونیستی با اعلام اینکه تیرگی روابط واشینگتن و تل‌آویو بر حمایت اعضای یهودی دولت آمریکا از برجام تأثیری نخواهد داشت، از افرادی که یهودیان حامی توافق را مورد حمله قرار می‌دهند، انتقاد کرد و آن را خطرناک خواند. با این وجود وی از شخص یا اشخاص مشخصی نام نبرد.

«جاش ارنست،» سخنگوی کاخ سفید، دیروز (دوشنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره اینکه افراد مورد انتقاد اوباما چه کسانی هستند، از «مایک هاکبی،» فرماندار سابق ایالت «آرکانزاس،» و نامزد ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا نام برد. وی با این حال افزود اظهارات هاکبی تنها یک مثال از هجمه‌های سیاسی اخیر علیه دولت است.

«جاکوب لو،» وزیر یهودی خزانه‌داری آمریکا، خردادماه هنگام ایراد سخنرانی در یک انجمن سیاسی حامی رژیم صهیونیستی، به‌جرم حمایت از توافق هسته‌ای با ایران، مورد اهانت حاضران قرار گرفت. «دن شاپیرو،» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، نیز به‌تازگی نامه‌های تهدید‌آمیزی در رابطه با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، دریافت کرده است.  

هاکبی ماه گذشته (مردادماه) با اشاره به موضوع هولوکاست ادعا کرده بود توافق ایران به معنای بردن صهیونیست‌ها به سمت کوره‌های آدم‌سوزی است. حزب دموکرات آمریکا در واکنش به سخنان مایک هاکبی، این اظهارات را جنگ‌افروزانه خواند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار