داور نقره اي تنيس:

اميدوارم تنيسورهايي همچون نادال و فدرر پرورش دهيم/ گرفتن نشان طلاي داوري آسان نيست

داور نقره اي تنيس كشورمان گفت: اميدوارم زماني فرا برسد كه تنيسورهايي همچون نادال و فدرر را در ايران پرورش دهيم.


علي كاتبي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر به عنوان داور نشان نقره اي فعاليت مي كنم و چندي پيش ديدار راجر فدرر و رافائل نادال را قضاوت كردم البته در طي سال 30 تا 35 هفته را براي قضاوت در مسابقات مختلف قضاوت مي كنم و طي 14 سال گذشته به طور مداوم در سفر بودم.
وي گفت: حضور 9 ماه از سال در مسابقات مختلف بسيار سخت است مسيري كه من انتخاب كردم خوبي ها و سختي هايي را دارد كه بايد با آنها كنار بيايم.
كاتبي افزود: اشتباهات داوري در اين رشته بسيار زياد است اما با توجه به تجربيات و آموزش هايي كه پيش از اين ديديم مي توانيم از اين شرايط خارج شويم و همچنين اعتراض به داوري نيز در اين رشته بسيار زياد است با توجه به اينكه تنيسورها در حين برگزاري مسابقات فشارهاي روحي و رواني زيادي را تحمل مي كنند به همين دليل باعث مي شود تا آنها كنترل خود را از دست بدهند اما با روش هاي خاصي آنها را آرام مي كنيم و به بازي بر مي گردانيم.
* قضاوت هاي بين المللي برايمان عادي شده است
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه در طول سال مسابقات مختلف و مهمي را قضاوت مي كنم به همين دليل سوت زدن در اين رقابت ها ديگر برايم عادي شده است پيش از اين بازي هاي فدرر و نادال را به صورت جداگانه قضاوت كرده بودم اما براي نخستين بار بود كه اين 2 تنيسور مطرح را كه با يكديگر بازي داشتند قضاوت كردم.
وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه در حال حاضر داوري ايران در رشته تنيس رشد قابل قبولي داشته ا ست به طوريكه اين امكان براي ما مهيا است كه در مسابقات مهمي به امر قضاوت بپردازيم.
وي گفت: بالاترين درجه داوري نشان طلا است كه در حال حاضر علي نيلي از كشورمان صاحب اين نشان است و هنوز هيچ داوري ديگري در آسيا صاحب اين نشان نشده است.
كاتبي اظهار داشت: دريافت نشان طلاي داوري تنيس كار آساني نيست و در صورتيكه كشوري صاحب تنيس باشد امتيازي است براي گرفتن نشان طلاي داوري البته با اين وجود براي قضاوت در مسابقات با ما همچون داوران داراي نشان طلا رفتار مي كنند.
وي يادآور شد: در حال حاضر داوران بسيار خوبي در ايران داريم اما متاسفانه آنها پشت خط ماندند و اميدوارم زماني فرا برسد كه ما تنيسورهايي همچون نادال و فدرر را در ايران پرورش دهيم و از اين طريق از فرصت هاي به وجود آمده بهترين
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار