پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت با هدف تدوین راهبرد ملی کیفیت آبان ماه در تهران برگزار می شود

پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت کیفیت امسال در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ آبان ماه با موضوع محوری نهضت کیفیت، موفقیت پایدار، رقابت پذیری توسط انجمن مدیریت کیفیت ایران با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران برگزار می‌شود.

 این کنفرانس پنجمین دوره از کنفرانس‌های بین‌المللی مدیریت کیفیت است که دوره چهارم آن، به صورت دو سالانه و حدود ۱2 سال پیش برگزار شد که آثار و تبعات گسترده‌ای در زمان خود داشت. از جمله آن، مصوبه شورایعالی اداری در سال 1380 مبنی بر استقرار مدیریت کیفیت در دولت بود که تا حدودی اجرایی شده اما بدنه دولت هنوز با اجرای مصوبه فاصله دارد.

  هدف از برگزاری پنجمین کنفرانس، بررسی تدوین راهبرد ملی کیفیت به صورت علمی و کارشناسی است.

در همین زمینه در بخش‌ها و صنایع مختلف به خصوص در موارد و حوزه هایی که مزیت نسبی داریم و علاقمند هستیم که متخصصان امر و گروه‌های علمی و آکادمیک در مسیر آن تلاش کنند، باید از تجربیات دیگر کشورها استفاده کنیم.

این کنفرانس به گونه ای طراحی شده که در کنار مقالات علمی مطرح شده ،میزگردهایی برگزار شود تا به موضوعات مهمی همچون کیفیت محصولات و خدمات کشور بپردازد که در نهایت بخشی از خروجی این کنفرانس ،پیشنهاد تدوین راهبرد ملی کیفیت خواهد بود. 

   پس از تدوین آن، تهیه سند راهبرد ملی کیفیت به بخش‌های دولتی و قانونگذار پیشنهاد می‌شود. البته این سند شکلی به خود خواهد گرفت که حالت ابلاغی یا دستوری نداشته باشد بلکه به بخش‌های خصوصی و دولتی برای اجرا پیشنهاد داده می‌شود.

 به هر حال امیدواریم این راهبرد در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق امکان ابلاغ فراهم شود.

یکی دیگر از اهداف این کنفرانس، پیشنهاد تدوین سند راهبردی کیفیت به کل فضای کسب‌وکار کشور است که موضوعات مهم در قالب «پنل» ارائه می‌شود و صاحبان بخش صنعت یا افرادی از بخش‌های دولتی در آن حضور خواهند داشت که راهبرد ملی کیفیت در این نشست‌ها به بحث گذاشته می‌شود و در نهایت به صورت پیشنهادهایی تدوین می‌شود و در اختیار کسانی که این راهبردها را به‌کار می‌برند، قرار خواهد گرفت.

بی‌شک راهبرد ملی کیفیت بر پایه مدیریت کیفیت و استانداردسازی خواهد بود و برای گرفتن نتایج بهتر در ارتباط با کیفیت محصولات و خدمات لازم است مشخص شود که در بخش‌های مختلف چه اقداماتی باید انجام داد.

به بیانی دیگر، راهبردها یا خط‌مشی‌های کلیدی را مشخص کنیم که طیف وسیعی در بخش‌های خدماتی از جمله بانک، بیمه، خودرو، صنایع و... را در بر دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار