اصفهان؛

حمل رایگان متوفیان به آرامستان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: لایحه حمل رایگان متوفی از محدوده شهر اصفهان به باغ رضوان تصویب شد.

حمل رایگان متوفیان به آرامستان
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ندا واشیانی‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در یکصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر برگزار شد، تصریح کرد: در جلسه علنی شنبه چهاردهم شهریور ماه، لایحه حمل متوفی به صورت رایگان از محدوده مناطق 15‌گانه شهر اصفهان اعم از مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، منزل، پزشکی قانونی و موارد دیگر به آرامستان باغ رضوان توسط شورای شهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در گذشته آمبولانس‌های حمل متوفی در صورتی که توقف بیش از یک ایستگاه را داشتند، از مشتریان وجهی را دریافت می‌کردند، افزود: اما با لایحه‌ای که در روز گذشته به تصویب شورای شهر رسید، حمل متوفی از محدوده 15 منطقه شهر اصفهان با هر تعداد توقف شهری تا آرامستان رایگان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین پیمانکار مربوطه ملزم به افزایش کیفیت خودرو‌های خود شده است و عمر این خودرو‌ها باید زیر 10 سال باشد، گفت: در گذشته سازمان آرامستان‌ها با دو مشکل اساسی در حوزه سرد‌خانه و کمبود آمبولانس مواجه بود که بخشی از مشکلات در حوزه سرد‌خانه برطرف شده است.

وی اظهار داشت: به صورت میانگین روزانه 17 متوفی از آمبولانس استفاده می‌کنند که با در اختیار داشتن 15 آمبولانس از بخش خصوصی این مشکل نیز تا حدودی برطرف شده است.

واشیانی پور ادامه داد: در این جلسه لایحه دو ‌فوریتی پیرو یکی از مصوبات در تاریخ هفتم بهمن ماه سال گذشته در زمینه مجوز فروش مبلغ یک‌هزار و 500 ریال اوراق مشارکت برای انجام امور پروژه قطار شهری اصفهان که طبق قانون باید در فرا بورس ارائه شود، به شورای شهر تقدیم شد.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اينكه تاکنون کمتر از دو درصد از اوراق به فروش رفته است، اضافه كرد: با توجه به عدم استقبال خریداران از اوراق  جلسات مكرري با حدود 10 شرکت تأمین سرمایه برگزار شد.

 واشياني پور خاطرنشان كرد: با توجه به مقرون به صرفه بودن شرایط یکی از این شرکت‌های مذکور که نام آن در لایحه قید شده و وابسته به بانک شهر بود ، پیوست پیش نویس قرارداد تنظیمی با آن شرکت برای انجام پذیره‌نویسی و بازگردانی اوراق مشارکت با تضمین خرید تمام اوراق در قبال دریافت 420 میلیارد ریال تنخواه به مدت 42 ماه، مراتب با قید دو‌فویت در شورا مطرح شدكه پس از پاسخ به سؤالات اعضای شورا و رفع ابهامات لازم، لایحه مذکور به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه همچنین در روز گذشته لایحه‌ای در زمینه جدول تعرفه‌های مربوط به آمبولانس‌های سازمان آرامستان‌های شهرداری به شورای شهر ارائه شد، ادامه داد: این لایحه برای شفاف‌سازی این تعرفه‌ها و آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان تنظیم شده بود. 

واشیانی‌پور با بیان اینکه در سال گذشته قیمت مصوب برای ورودی آمبولانس‌ها 300 هزار ریال بوده و در سال جاری نیز قیمت پیشنهادی برای ورودی آمبولانس‌ها 300 هزار ریال بوده است، تاکید کرد: در سال گذشته تعرفه مأموریت آمبولانس در جاده‌های معمولی به کیلو‌متر 8هزار و 500 ریال مصوب شده بود و در سال جاری نیز قیمت پیشنهادی برای این تعرفه‌ها 10هزار ریال بدون سرد‌خانه و 11هزار ریال همراه با سرد‌خانه بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین در سال گذشته تعرفه مأموریت آمبولانس در جاده‌های صعب‌العبور به کیلو‌متر 9هزار و 500 ریال مصوب شده بود، افزود: در سال جاری نیز قیمت پیشنهادی تعرفه مأموریت آمبولانس در جاده‌های صعب‌العبور 11 هزار ریال بدون سرد‌خانه و 12 هزار ریال همراه با سرد‌خانه بوده است.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تبصره این لایحه مبنی بر این بود که حمل متوفی از محدوده مناطق 15‌گانه شهر اصفهان اعم از مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، منزل، پزشکی قانونی و موارد دیگر به آرامستان باغ رضوان رایگان بوده و هیچ‌گونه وجهی تحت هیچ عنوانی دریافت نخواهند کرد.

  وی با تاکید بر اینکه این لایحه نیز براساس استناد به بند 26 ماده 71 قانون شورا‌ها توسط اعضای شورای شهر بررسی و سپس با اکثریت آراء به تصویب رسید، اظهار کرد: همچنین لایحه دیگری با قید یک فوریت در زمینه فهرست پیشنهادی نرخ کرایه دانش‌آموزان در سال تحصیلی 94-95 مطرح شد که به استناد بند 27 ماده 71 قانون شورا‌ها و بند هشت ماده چهار و ماده 32 اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی بود.

 واشیانی‌پور با بیان اینکه البته بر حسب ضرورت قید یک فوریت آن به دو‌فوریت تغییر یافت و سپس با اکثریت آراء به تصویب رسید، ادامه داد: نرخ کرایه سرویس‌های مدارس برای انواع پیکان، پراید و پژو RD تا سه کیلو‌متر 62هزار تومان، برای مسافت بین از سه کیلو‌متر تا 6 کیلو‌متر 70 هزار تومان، برای مسافت بیش از 6 ‌کیلومتر تا 9 کیلو‌متر 81 هزار تومان و برای مسافت بیش از 9 تا 12 کیلو‌متر نیز 91 هزار تومان به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: همچنین نرخ کرایه انواع سمند، پژو و خودرو‌های مشابه آن برای سال تحصیلی آتی تا سه کیلو‌متر 66 هزار تومان، برای مسافت بیش از سه کیلو‌متر تا 6کیلو‌متر 75 هزار تومان، برای مسافت بیش از 6 تا 9 کیلو‌متر 85 هزار تومان و برای مسافت بیش از 9 تا 12 کیلو‌متر نیز 95 هزار تومان مورد تصویب قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: نرخ کرایه انواع هایس و ون مدل 84 به بالا برای سال تحصیلی آتی تا سه کیلو‌متر 54 هزار تومان، برای مسافت بیش از سه کیلو‌متر تا 6کیلو‌متر 60 هزار تومان، برای مسافت بیش از 6 تا 9 کیلو‌متر 69هزار تومان و برای مسافت بیش از 9 تا 12 کیلو‌متر نیز 78 هزار تومان به تصویب رسید.

 وی تاکید کرد: همچنین نرخ کرایه انواع مینی بوس برای مقاطع راهنمایی و دبیرستان تا پنج کیلو‌متر 31 هزار و 440 تومان بدون داشتن مراقب سلامت  است و مازاد بر پنج کیلو‌متر به ازای هر کیلو‌متر 2هزار و 40 تومان اضافه شود و نرخ کرایه انواع مینی بوس برای مقطع دبستان تا پنج کیلو‌متر 37 هزار و 620 تومان با داشتن مراقب سلامت است و مازاد بر پنج کیلو‌متر به ازای هر کیلو‌متر 2هزار و 40  تومان اضافه می‌شود.

واشیانی‌پور با تاکید بر اینکه در مجموع نرخ کرایه سرویس مدارس دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 94-95، 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: البته تمام رانندگان موظف هستند که تنها چهار دانش‌آموز را سوار کنند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این لایحه هشت تبصره مطرح شده بود که مصوب شد، گفت: محاسبه و تعیین نرخ کرایه سال 94 مدارس با در نظر گرفتن قوانین جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ابلاغیه در سال 90 و با توجه به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در مواردی که مدارس در روز‌های پنج‌شنبه مطابق روز‌های عادی فعالیت داشته باشند، 18 درصد به نرخ کل کرایه هر نفر اضافه می‌شود، اظهار کرد: تبصره سه و چهار در ارتباط با رانندگان انواع خودرو‌های سرویس مدارس بود که ملزم به رعایت دستور‌العمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و قوانین سازمان تاکسیرانی هستند.

 وی ادامه داد: تبصره پنج نیز مربوط به هزینه‌های مدیریتی و نظارتی شرکت‌های درون شهری بر امور سرویس ماهیانه راننده بوده که از خودرو‌های طرف قرارداد وصول شود که هشت درصد آن برای هزینه شرکت‌ها، یک درصد برای هزینه‌های ستاد و یک درصد برای هزینه‌های نظارت و ساماندهی امور سرویس مدارس به سازمان تاکسیرانی بود.

واشیانی‌پور تصریح کرد: تبصره 6 این لایحه نیز بیانگر این بوده که در صورتی که شرکت سرویس‌دهنده انتظارات سازمان و مصوبات ستاد را برآورده نکند، میزان حق‌الزحمه دریافتی 10 درصد براساس مصوبه کمیته انضباطی کسر می‌شود.

وی اضافه کرد: تبصره هفت و هشت نیز در مورد محاسبه نرخ تاکسی‌های شاغل در بخش خدمات ویژه جانبازان، معلولان و سالمندان مشروط به پرداخت یارانه‌های مربوطه با احتساب حداکثر 10 درصد افزایش نسبت به ارقام جدول مطرح شده و همچنین در مورد اضافه کردن مبلغ 63 هزار ریال به آخرین جدول مذکور در مسیر‌های بالا‌تر از 12 کیلو‌متر برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی به ازای هر کیلو‌متر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: دو لایحه به همراه توافق‌نامه‌هایی مطرح شد که یک مورد در طرح خیابات صاحب روضات به مبلغ 10 میلیارد ریال و دیگری در مسیر ورودی خیابان امیریه یا ورودی بلوار گل‌ها به بهای حدود 11 میلیارد ریال بود، مورد بررسی قرار گرفته و نظر کمیسیون اقتصادی در این زمینه مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت.

 انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.