نیوزیلند به درخواست مردم خود پاسخ مثبت داد: پذیرش مهاجران سوری

دولت نیوزیلند بدنبال فشارهای وارد شده از طرف مردم برای پذیرش پناهجویان سوریه اعلام کرد که در 28 ماه آینده 750 پناهجوی سوری را می پذیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،'مایکل وودهوس' وزیر مهاجرت نیوزیلند روز دوشنبه گفت که پذیرش 600 پناهجوی سوری به صورت فوریتی و مازاد بر سهمیه سالیانه خواهد بود و 150 مورد دیگر نیز در قالب سهمیه این کشور انجام می شود. 

به گفته رادیو نیوزیلند، وزیر مهاجرت این کشور تصریح کرد که مانند بسیاری از مردم نیوزیلند، دولت از بحران انسانی پیش آمده در سوریه و اروپا که به تازگی بسیار بدتر شده، به صورت جدی نگران است. میزان پذیرش سالیانه پناهجو در نیوزیلند 750 نفر است.

وی با اشاره به این نگرانی، گفت که به همین دلیل در سهیمه سال 16-2015 تعداد 150 پناهجو را از سوریه پذیرش می کنیم و علاوه بر این، 100 نفر دیگر را نیز می پذیریم و در سال آینده 500 پناهجوی سوری به این کشور وارد می شوند. 

هزینه پذیرش این تعداد پناهجو در دو سال و نیم آینده حدود 31 میلیون دلار است و دولت نیوزیلند سالیانه حدود 37 میلیون دلار نیز برای اسکان پناهجویان هزینه می کند. 

'مایکل وودهوس' وزیر مهاجرت نیوزیلند، تصریح کرد که دولت بازنگری در مورد افزایش احتمالی سهیمه پناهجویان را که هر سه سال انجام می شود سال آینده با هدف افزایش احتمالی کمک ها مورد بررسی قرار می دهد. 

وی با توجه به محدودیت هایی از قبیل محل اسکان، مترجم، ارائه خدمات بهداشتی و دیگر عوامل مهم مورد توجه، گفت که پذیرش سهمیه 100 نفری علاوه بر سهمیه قبلی، رقم قابل قبولی است. 
منتقدان داخلی دولت نیوزیلند طی روزهای گذشته و با توجه به افزایش بحران انسانی پناهجویان در اروپا، دولت این کشور را به دلیل سهیمه 750 نفری پناهجویان که در 30 سال گذشته افزایشی نداشته است، مورد انتقاد قرار دادند.
 
'مورای مک کولی' وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز از کمک حدود سه میلیون دلاری کشورش به پناهجویان سوری خبر داد که با این کمک، نیوزیلند تاکنون حدود 12 میلیون و 540 هزار دلار به پناهجویان سوری کمک کرده است. 

وی تصریح کرد که نیوزیلند از موقعیت خود در شورای امنیت سازمان ملل استفاده می کند تا راهی برای پایان دادن به بحران سوریه پیدا شود. 

منبع :ایرنا
انتهای پیام/
برچسب ها: مهاجران ، سوریه ، نیوزیلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.