دیدار محمود عباس با رئیس شورای اروپا

رئیس شورای اروپا با رئیس تشکیلات خودگردان و رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین دیدار کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رام الله، رئیس شورای اروپا که به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرده است چهارشنبه با رئیس تشکیلات خودگردان و رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین دیدار کرد.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا و هیئت همراه او در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین درخصوص اوضاع سرزمین های اشغالی فلسطین و به بن بست رسیدن مذاکرات بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به سبب سیاست های این رژیم گفتگو کرد.

محمود عباس در این دیدار تاکید کرد: طرف فلسطینی با دیدگاهی مثبت در قبال تلاش های بین المللی برای احیای مذاکرات با رژیم صهیونیستی رفتار کرده است، اما کابینه رژیم صهیونیستی با ادامه دادن به ساخت شهرک های صهیونیست نشین در مناطق فلسطین این تلاش ها را به شکست کشانید.

محمود عباس ضمن تاکید بر اهمیت نقش اروپا در فرآیند صلح خاورمیانه و اهمیت کمکهای اقتصادی به فلسطین، خواهان متناسب شدن ایفای نقش اتحادیه اروپا در زمینه های سیاسی و حمایت های اقتصادی اروپا شد.

براساس این گزارش، رئیس شورای اروپا نیز طی سخنانی خاطر نشان کرد: اروپا به حمایت ها و تلاش های خود برای تحقق صلح و ثبات در فلسطین و منطقه خاورمیانه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار