شايعه هلوتر از واقعــــــــيت!

ته جيبش را دوباره مي‌گردد، هيچي پول نمانده، حتي پولي که از فروش کليه‌اش کاسب شده بود هم تمام شده. روبه‌روي آينه مي‌ايستد، جوان خسته‌اي را مي‌بيند که ديگر در چشم‌هايش اميد نيست... در چشم‌هايش... چشم‌هايش... راستي قيمت يک قرنيه چشم چقدر است؟

شايعه هلوتر از واقعــــــــيت!
به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان،ته جيبش را دوباره مي‌گردد، هيچي پول نمانده، حتي پولي که از فروش کليه‌اش کاسب شده بود هم تمام شده. روبه‌روي آينه مي‌ايستد، جوان خسته‌اي را مي‌بيند که ديگر در چشم‌هايش اميد نيست... در چشم‌هايش... چشم‌هايش... راستي قيمت يک قرنيه چشم چقدر است؟

سريع کاغذ و ماژيک بر مي‌‍‌دارد، روي آن مي‌نويسد «قرنيه چشم فروشي» و زيرش شماره موبايلش را مي‌نويسد. کاغذ را به ديوار نزديک بيمارستان مي‌چسباند و مي‌رود. يک ساعت بعد گوشي‌اش زنگ مي‌خورد. الو...

راستي شنيدي که...

راستي شنيدي که در مشهد يک جوان 34 ساله، قرنيه‌ا‌ش را به خاطر مشکل مالي فروخته است. قيمت يک قرنيه نو حدود 6 ميليون تومان است. خودم توي روزنامه نخواندم ولي نوشته بود که چاپ شده، تازه بنده خدا قبلا کليه‌اش را هم فروخته بوده و گفته بعد از اين اگر لازم بشود حاضر است پوستش را هم بفروشد...

راستي شنيدي که چيني‌ها يک دستگاه مرده شور ساختند. مرده را از يک طرف دستگاه مي‌دهي داخل و از آن طرف کفن شده مي‌آيد بيرون. چقدر ما بدبختيم که يک کشور کمونيست براي‌مان دستگاه غسل اختراع مي‌کند، تازه يکي از اين دستگاه‌ها را آورده‌اند مشهد تا روي ميت‌هاي مشهدي امتحان کنند.

راستي شنيدي که اجساد قوم ثمود پيدا شده؟! طول دست اجساد به بلندي يک درخت است. خيلي جالب بود که با آيات قرآن هم اين موضوع اثبات شده بود و يک پژوهشگر خارجي هم بعد از ديدن اين اجساد و تحقيق مسلمان شده!

راستي شنيدي که عکس‌هاي سيسموني بچه فلان مداح لو رفته. شيشه شيرش از طلا بود! مي‌گويند هزينه تهيه اين سيسموني چند ميليارد شده است و تازه بعدش فکر مي‌کني خودش چه گفته، گفته دارندگي و برازندگي، مگر از راه نامشروع خريده‌ام؟

راستي شنيدي که تا حالا سر کار بودي!

کل اين مثال‌هايي که خوانديد، چيزي نبود جز چندتا از شايعات اخير که در شبکه‌هاي اجتماعي موبايلي دست به دست مي‌چرخند. شايعاتي که خيلي خوب و حساب شده نوشته مي‌شوند و گاهي تا بفهميم اصل ماجرا از چه قرار بوده خيلي دير مي‌شود.

اصلا امکان استفاده از قرنيه انسان زنده وجود ندارد و امکان فروش اندام فرد مرده هم درست نيست و به خاطر همين قرنيه‌ها همه اهدايي هستند و قيمت عمل هم حدود 200 هزار تومان است و اين بنده خدا هم که در گزارش آمده اطلاعات درستي از پيوند قرنيه ندارد. اين مطلب در روزنامه چاپ و فروش قرنيه تکذيب شده ولي همچنان اين خبر در شبکه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود.

دستگاه شستشوي مکانيزه اموات توليد داخل کشور بوده و در قالب يک طرح پژوهشي در دانشگاه فردوسي مشهد در سال 1390 انجام شده است. براي اجراي مناسب اعمال تغسيل و کفن با استفاده از نظر مراجع استفاده شده است و علاوه بر اپراتور دستگاه، دو ناظر شرعي بر عمليات شستشوي هر ميت که 20 دقيقه طول مي‌کشد نظارت دارند. استفاده از اين دستگاه در کلان‌شهرها مزاياي زيادي مثل افزايش سرعت کار، کاهش آلودگي‌هاي بهداشتي، حفظ کرامت ميت و کاهش قابل توجه مصرف آب به دنبال دارد.

درباره اجساد قوم ثمود تنها چند اسکلت قابل مشاهده است که از نظر علمي اگر اين موضوع درست باشد نه تنها اجساد، بلکه اسکلت‌ها نيز قاعدتا بايد تجزيه شده باشند، مگر اين‌که در شرايط خاص محيطي قرار گرفته باشند که در متن هيچ اشاره‌اي به مکان آن نشده است. اگر چه عظيم الجثه بودن اين اقوام، بر اساس آيات و روايات صحيح است ولي بايد گفت اين عکس‌ها برگرفته از يک مسابقه طراحي پوستر است که در رابطه با باستان شناسي بوده!

اين مداح بنده خدا که در شايعه آمده است اصلا نوه‌اي در شرايط سيسموني ندارد و خودش از ابتداي نشر شايعه اين موضوع را تکذيب کرده و در حال پيگيري قانوني اين موضوع است.

آدم مي‌ماند در بين اين همه شايعاتي که بعضي‌هاي‌شان خيلي واقعي جلوه مي‌کنند و به دل مي‌نشينند بايد چه کار کند؟! اصلا اگر کلي از اين پيام‌هايي که ما در اين گروه و آن گروه بازنشر کرده‌ايم شايعه بوده باشد چه؟!

انتهای پیام/
برچسب ها: شایعه ، واقعیت ، حقیقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار