قم؛

ایران بیشترین جذب مهاجر در منطقه را دارد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ایران بیشترین پذیرش مهاجر خارجی را در منطقه داشته است،گفت: در بعد فرهنگی مهاجرین باید طرح‌های دقیقی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت الله محسن اراکی در دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم طی سخنانی با اشاره به مهاجرت اتباع خارجی به ایران، بر حفظ کرامت این افراد تأکید کرد. 
 
وی با بیان اینکه فرهنگ تکریم و احترام به مهاجرین باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند، نقش نهادهای فرهنگی در این زمینه را مورد توجه قرار داد و افزود: صدا و سیما می‌تواند نقش مؤثری را در این راستا ایفا کند. 

 وی سیاست‌ها و استراتژی استکبار جهانی همچون انگلستان و آمریکا از ۲۰۰ سال پیش تاکنون را موجب ایجاد اختلاف و خشونت در منطقه دانست و گفت: مسئولان و ملت ایران باید هوشیار باشند تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنند. 
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه ایران تنها کشور منطقه است که بیشترین پذیرش مهاجر خارجی و خدمت‌رسانی به این افراد را داشته است، تصریح کرد: در بعد فرهنگی مهاجرین باید طرح‌های دقیقی برنامه‌ریزی و اجرا شود. 
 
وی نخبگان مهاجر را سرمایه‌های کشور دانست و افزود: باید امکاناتی فراهم شود تا این عزیزان از خدمات ویژه بهره‌مند گردند، چرا که میزان قدرت و نفوذ هر کشور وابسته به نخبگان آن کشور است. 
 


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.