10سپتامبر؛ روز جهانی پیشگیری از خودکشی

100 درصد موارد اقدام به خودکشی قابل پیشگیری است

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی‌ در هر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان خودکشی می‌کند. بیشترین آمار خودکشی متعلق به چین و روسیه است.

به گزارش خبرنگار كلينيك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی مشکلات زندگی زیاد می‌شود و تحمل سختی‌ها ناممکن و طاقت فرسا به نظر می رسد، آنقدر طاقت‌فرسا که عده‌ای توانایی مقابله با آنها را در خودشان نمی‌بینند و پایان زندگی را به ادامه دادن آن ترجیح می‌دهند.
 
به گفته کارشناسان بیشتر خودکشی‌ها از فشارهای روانی ناشی می‌شود. فشارهایی که عوامل گوناگونی مانند تنهایی، بی‌هدفی‌، احساس خلأ در زندگی، بیکاری ‌و مشکلات اقتصادی دارد. در کنار تمامی مشکلات روانی ناشی از افسردگی، عواملی همچون استفاده بیش از حد از الکل‌ و سوء‌استفاده‌های جنسی نیز از دیگر دلایل اقدام به خودکشی هستند.
 
خودکشی چیست؟
خودکشی برای برخی افراد پیامد دوره ای از افسردگی است، در حالی که برای برخی دیگر عملی تدافعی است که ممکن است در برابر تجربه ای تلخ، مانند از دست دادن یکی از اطرافیان یا حتی حادثه ای نسبتا بی اهمیت، از خود نشان دهند.
 
بهترین شیوه مقابله با فرد افسرده
وقتی که احساس افسردگی شدید می کنید یا تمایل به خودکشی در خود احساس می کنید، مشکلات دائمی و طاقت فرسا به نظر می رسند. اما با گذشت زمان احساس بهتری خواهید داشت، به خصوص اگر از دیگران کمک بگیرید. اگر احساس می کنید تمایل به خودکشی دارید، به خاطر بیاورید که افراد زیادی هستند که می خواهند در این شرایط سخت از شما حمایت کنند. پس لطفاً از دیگران کمک بخواهید.
 
درمان افسردگی و کنترل خودکشی
بسیاری افراد برای مدیریت استرس و ایجاد تعادل در احساسات خود به اندازه کافی مهارت ندارند. داشتن مهارت های انگیزشی به شما توانایی مقابله و کنار زدن مشکلات، آسیب ها و ضربه های روحی و زوال را می دهد. به عبارت دیگر آموختن اینکه چگونه احساسات خود را بیان کنید و با آنها کنار بیایید می تواند شما را انعطاف پذیرتر سازد. و اثر منفی آنها را بر شما کاهش دهد.
انتهای پیام/
 
 

 


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار