مشهد؛

برگزاری کنگره بین المللی ام.اس به میزبانی مشهد

کنگره بین المللی ام.اس با حضور متخصصان داخلی و خارجی و به میزبانی بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد در27 و28 شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دبیر اجرایی کنگره بین المللی بیماری ام.اس گفت: این کنگره با هدف ارائه و تبادل نظر پیرامون تازه ترین دستاورهای بالینی در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ام.اس در کشور برپا خواهد شد.

دکتر امیر هژبرساداتی افزود: در این کنگره افزون بر 70 پزشک متخصص مغز و اعصاب از کشور های ایران و آلمان حضور دارند.
وی بیان کرد: در کنگره ام.اس 14 مقاله به صورت سخنرانی و بیش از 15 مقاله به صورت پوستر پیرامون تشخیص، درمان و پیشگیری از ام.اس ارائه خواهد شد.
هژبرساداتی با اشاره به جمعیت دو و نیم میلیون نفری مبتلایان به ام.اس در جهان گفت: بر اساس آمارهای مطرح شده هم اکنون 70 هزار نفراز این بیماران در ایران هستند.

به گفته ی وی زنان بیشترین تعداد مبتلایان به ام. اس را تشکیل می دهند که معمولا در دهه دوم و سوم عمر به این بیماری مبتلا می شوند.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی ام.اس ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه بین بیوبانک بیماریهای التهابی عصبی بیمارستان رضوی و بیوبانک بیماریهای التهابی عصبی دانشگاه مونستر آلمان از برنامه های جانبی این کنگره به منظور گسترش تحقیقات در این زمینه است.
وی خاطر نشان کرد: در حاشیه نخستین کنگره بین المللی ام.اس برخی از افراد مبتلا به این بیماری در مشهد که تاکنون به درمان های معمول پاسخی نداده اند، توسط متخصصان برجسته شرکت کننده در این کنگره معاینه خواهند شد.

بیماری ام .اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست دادن کنترل، دید، تعادل و حواس می شود.

در بیماری ام. اس اعصاب مغز و نخاع توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می بینند که به این اختلال بیماری خودایمنی می گویند.
بیماری های خود ایمنی بیماری هایی هستند که در آنها سیستم ایمنی بدن که وظیفه حفظ و نابودکردن آسیب رسان های خارجی همچون باکتری های بدن را دارد، به اشتباه شروع به حمله به بافت های بدن می کنند.

در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن به مغز و نخاع حمله کرده و باعث فلج شدن و از کارافتادگی آنها می شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.