همدان؛

سطح‌ نگری مهمترین آسیب تئاتر خردسال است

کارگردان تئاتر خردسال با بیان اینکه سطحی‌نگری مهمترین آسیب تئاتر خردسال است، گفت: بزن و بکوب در نمایش برای جذب مخاطب، سطحی ترین نوع ارتباط با خردسال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فهیمه میرزا حسینی اظهار کرد: از سال 1379 فعالیت خود را در حوزه تئاتر در تهران با نمایش‌های حرکتی آغاز و با خواهرانم گروه درخت سیب را تشکیل دادیم.

میرزاحسینی بیان کرد: تاکنون در بخش‌های مختلف تئاتر مثل؛ نویسندگی، کارگردانی، دراماتورژ و طراح صحنه فعالیت کردم و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه هنر نیز هستم و برای بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تئاتر شنل قرمزی را آماده کرده ایم.

وی عنوان کرد: نمایش شنل قرمزی گروه سنی کودکان 4 تا 7 سال را شامل می‌شود و این نمایش با توجه به علاقه‌ای که کودکان نسبت به این داستان نشان دادند؛ انتخاب شده است.

میرزا حسینی درباره پیامی که این نمایش به مخاطبان خردسالش القا می کند، افزود: شنل قرمزی داستان آشنایی است که بحث اخلاق و نکات اخلاقی را در خود دارد و در این نمایش به کودک نشان داده می شود که به حرف‌ والدین خود گوش دهند و کمتر بازیگوشی کنند.

نویسنده و کارگردان تئاتر شنل قرمزی با اشاره به ویژگی‌های تئاتر خردسال، عنوان کرد: تئاتر خردسال باید روان و صریح بوده و به صورت گام به گام با مخاطب ارتباط برقرار کند، چرا که اگر مخاطب خردسال جذب تئاتر نشود می‌تواند مخاطب خطرناکی برای نمایشی که جذابیت ندارد باشد.


میرزا حسینی با اشاره به اینکه سطح‌نگری مهمترین آسیب تئاتر خردسال است، گفت: گاهی گروه های نمایشی به سبب اینکه مخاطبشان خردسال است به وسیله ابزار موسیقی و حرکات موزون برای جذب مخاطب تلاش می کنند که این روش سطحی‌ترین نوع ارتباط با کودک است، سطح سلیقه کودک را پایین آورده و قدرت فکر و خلاقیت را از کودک می‌گیرد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.