آیت‌الله قرهی در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن همسران و فرزندان نیروی زمینی سپاه: حافظ بدون اخلاق و تقوا، دشمن قرآن می‌شود

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان پاسداران نیروی زمینی سپاه، گفت: افرادی که بدون تقوا و اخلاق حافظ قرآن هستند، بدون توجه به تزکیه و علم اول و آخر بشریت، دشمن قرآن می‌‎شوند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، آیین افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان پاسداران نیروی زمینی با حضور مسئولان، فرماندهان و آحاد کارکنان و خانواده‌هایشان در مجموعه فرهنگی غدیر برگزار شد.

آیت‌الله قرهی : حافظ بدون اخلاق و تقوا، دشمن قرآن می‌شود/

سرهنگ‌‎پاسدار صحرایی مدیر ارشد معاونت فرهنگی نیروی زمینی سپاه در ابتدای این مراسم از افزایش تعداد متسابقین از 1065 نفر به 2200 نفر خبر داد و گفت: در سال گذشته 1065 نفر در دو مرحله با هم به رقابت پرداختند و امسال 2200 نفر در سه مرحله برای راه‌یابی به مسابقات سپاه رقابت می‌کنند.

آیت‌الله قرهی : حافظ بدون اخلاق و تقوا، دشمن قرآن می‌شود/

پس از اجرای برنامه توسط علی فیضی حافظ نوجوان کشورمان، آیت‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) به ایراد سخنرانی پرداخت؛ وی با اشاره به تمرین تقوا و اخلاق نیکو برای استفاده از درون‌مایه قرآن کریم که مملوء از حکمت و هدایت است، تصریح کرد: قرآن کریم به عنوان علم اولین و آخرین بشریت از ویژگی هدایتگری برخوردار است. پیامبر اسلام در این راستا فرموده‌اند که هرکس می‌خواهد به درون‌مایه یا علم حقیقی قرآن کریم دست یابد، بایستی تقوا پیشه کند.
وی اظهار داشت: اخلاق پسندیده و تقوای الهی دو رمزی است که به واسطه آن‌ها افراد می‌توانند از چشمه حیات‌بخش بشریت یعنی قرآن کریم سیراب شوند. چرا که اگر دین در ظرفی به نام اخلاق و تقوا قرار نگیرد و برای رضای خدا نباشد نه تنها اثری نخواهد داشت بلکه ضدّیت هم پیدا می‌کند.
آیت‌الله قرهی در خصوص اینکه چرا می‌گویند در کودکی می‌توان به علم و حکمت قرآن کریم دست پیدا کرد، افزود: در دوران کودکی انسان از حالت عصمت برخوردار است و می‌تواند حکمت‌های الهی را در خود جاری و ساری نماید. بنابراین ضمن حفظ و یادگیری قرآن کریم به کودکان و بعضاً نوجوانان حکمت هم القاء می‌شود.

آیت‌الله قرهی : حافظ بدون اخلاق و تقوا، دشمن قرآن می‌شود/

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه سه گروه قاری قرآن داریم، خاطرنشان کرد: گروه اول قاریانی هستند که با هدف کسب مال و ثروت قرآن تلاوت می‌کنند که دچار لعن الهی، ملائکه، جمیع مومنین و آحاد بشریت می‌شوند. گروه دوم برای شهرت و نامشان بر سر زبان‌ها باشد قرآن می‌خوانند که به عقوبت الهی گرفتار می‌شوند و گروه سوم قاریانی هستند که فقط برای رضای خدا قرآن می‌خوانند و اصلاً برایشان مهم نیست که نامی از آن‌ها برده شود.
وی تأکید کرد: گروه سوم همان حاملان قرآن کریم هستند که به آیات محکم این کلام نورانی عمل می‌کنند؛ حرام را حرام می‌دانند و در گمراهی‌ها و فتنه‌های آخرالزمان در امان هستند. این گروه در زمره بهشتیان قرار دارند و حتی می‌توانند شفاعت کنند.
آیت‌الله قرهی افزود: از آیت‌الله بهاء‌الدینی شنیدم که حافظی بدون تقوا و اخلاق، قرآن حفظ کند نه تنها قرآن حافظ او و او حافظ قرآن نخواهد بود، بلکه در اصل دشمن قرآن می‌شود. در صورتیکه کسی که برای رضای خدا و تقوا قرآن می‌خواند از بلاها و فتنه‌های آخرالزمان به دور است.
وی در پایان توصیه کرد: مردم زیاد به یاد امام زمان(عج) باشند و برای مادرشان فاتحه‌ای قرائت کنند و موقع خواب چند دقیقه‌ای را با امام زمان(عج) صحبت کنند که حتماً گره‌های فرد در زندگی‌اش باز خواهد شد. شما قاریان و حاملان قرآن کریم باید فرهنگ حفظ کردن قرآن کریم را نیز در جامعه نهادینه کنید که سربازان امام زمان(عج) از حافظان قرآن کریم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار