ماجرای ازدواج ساده رییس کمیسیون اجتماعی مجلس

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) ماجرای ازدواج ساده وپایداری زندگی ۲۰ ساله اش را شرح داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  درباره ی ازدواج پایدار و آسان، در سالروز اردواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) بیان کرد: خانواده ها نقش اساسی در برگزاری ازدواج ساده فرزندانشان دارند.
 
وی افزود: خانواده ها نباید برای برگزاری مراسم ازدواج فرزندانشان سخت گیری کنند بلکه باید زندگی ها با توقعات پایین  و منطقی شکل گیرد.
 
عزیزی ادامه داد: هنگامی که ازدواج کردم رسم ما این بود تا داماد جهیزیه بخرد و در سند ازدواج نیز ثبت شد اما در عمل اجرایی نشد چراکه پدرزنم با ما کنار آمد و هیچ فشاری را تحمیل نکرد و پس از ازدواج براساس نیاز ما خرید های لازم را کردیم و یاد دارم اول یک یخچال ۶ فوتی خریدیم بعد ان یخچال  با گذشت سالها جدیدتر شد تمام وسایل همانند یک خانه دانشجویی بود. چراکه آن موقع بنده دانشجو بودم.
 
 
وی تصریح کرد: هنگامی که یک زندگی ساده در یک خانه ساده را شروع کردیم پدر زنم که او هم نماینده مجلس شورای اسلامی بود به خانه ما آمد وگفت فکر نمی کنید خانه ای که اجاره کرده اید بزرگ است اول زندگی را باخانه کوچکتر می توانستید شروع کنید.اکنون 20 سال است که در کنار همسرم با خوشی زندگی می کنیم.
 
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زوج ها باید با کاستی ها زندگی کنار بیایند و با یکدیگر زندگی را تکمیل کنند و توقعاتشان در زندگی کم باشد.
 
وی عنوان کرد: جوانان هنگامی که ازدواج می کنند باید به تطابق فرهنگ، تحصیل،سن و مسایل اقتصادی طرف مقابل توجه داشته باشند.
 
عزیزی با بیان اینکه بنده ۲ فرزند دارم یاد آورشد: خانواده ها در بحث ازدواج و تربیت فرزندان نقش اساسی دارند چراکه محیط و وراثت باعث ایجاد صفت می شود بنابراین اگر خانواده ای با اعتقادات دینی، منطق، محبت، مشورت، ساده زیستی و .... رشد کرده باشد فرزندان نیز همانگونه تربیت می شوند و در زندگی آینده آنان تاثیر دارد.
 
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه جوانان باید زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند گفت: ازدواج حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع)  خدامحور بوده است وبزرگواران بر اساس اخلاق، تشخیص حلال از حرام، ساده زیستی ، باید و نبایده های شرعی ، قناعت زندگی را شکل داده بودند که باید الگو جوانان در عصر امروز قرار گیرد.

منبع :شبستان 

پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار