گفتگوی تلفنی امیر قطر و بان کی مون

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و دبیر کل سازمان ملل متحد در تماسی تلفنی درباره تحولات منطقه گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، امیر قطر و دبیر کل سازمان ملل متحد در تماسی تلفنی تازه ترین تحولات منطقه به ویژه اوضاع فلسطین را بررسی کردند.

منابع خبری گزارش دادند شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و بان کی مون دیشب تعرضات آشکار و غیر قانونی نظامیان و صهیونیست های افراطی به شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی ، حمله به نمازگزاران فلسطینی در صحن این مکان مقدس و جلوگیری از ورود  فلسطینی ها به مسجد الاقصی برای اقامه نماز را مورد بررسی قرار دادند .

امیر قطر در این گفتگوی تلفنی اقدامات رژیم صهیونیستی در تعرض به مسجد الاقصی و اهانت به مقدسات مسلمانان را بسیار خطرناک توصیف و تاکیدکرد اقدامات خصمانه و  تحریک آمیز رژیم صهیونیستی پیامدهای ناگواری درپی خواهد داشت.

شیخ تمیم از سازمان ملل متحد خواست بر اساس قوانین بین المللی  تصمیمات فوری برای توقف تعرضات آشکار رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی ، حمایت از مردم فلسطین و مقدسات دینی آنان و متوقف کردن همه اقدامات خصمانه و تحریک آمیز این رژیم اتخاذ کند .

امیر قطر دیشب همچنین با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، تلفنی درباره  تعرضات مداوم ارتش رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌های افراطی به مسجد‌الاقصی و پیامدهای آن در تحریک احساسات فلسطینی ها و مسلمانان جهان گفتگو کرد .




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار