تبریز؛

افزایش حمایت های دولت از هنرمندان فعال صنایع دستی

هنرمند ساخت سازهای سنتی تبریز گفت: دولت حمایت های خود را از هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی افزایش دهد.

افزایش حمایت های دولت از هنرمندان فعال صنایع دستیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شر قی، احسان زاهدی نیا، هنرمند جوان تبریزی در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در تبریز گفت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های صنایع دستی به صورت ملی، نقش مهمی در افزایش ارتباط هنرمندان استان های مختلف و همچنین افزایش فروش تولیدات صنایع دستی به دلیل استقبال خوب مردم دارد.

وی سطح برگزاری این دوره از نمایشگاه را خوب ارزیابی و ابراز کرد: اگر امکان رفت و آمد ما به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای شمالی همچون جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و .. بیش از پیش فراهم شود می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن، مردم کشورهای همسایه را با آثار خود آشنا کرده و حتی بازارهای خوبی برای عرضه و فروش محصولات پیدا کنیم.

زاهدی نیا تصریح کرد: به دلیل اشتراکات فرهنگی زیادی که با کشورهای شمالی جمهوری اسلامی ایران بویژه با جمهوری آذربایجان داریم مردم باکو علاقه زیادی به سازهای دست ساز تبریز دارند.

این هنرمند صنایع دستی ادامه داد: در حال حاضر، سازهایی که تولید می کنیم هزارچندگاهی توسط دانشجویان ایرانی محصل در باکو به عناوین مختلف همچون سوغاتی بردن برای دوستان برده می شود و یا خود اتباع جمهوری آذربایجان هنگام سفر به تبریز از این سازها تهیه و به کشور خود می برند.

وی که از دولت انتظار دارد حمایت های خود را از صاحبان و هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی افزایش دهد گفت: اگر نمایشگاه‌هایی مانند ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز به صورت منظم برگزار شود می تواند بازار فروش و عرضه و معرفی محصولات هنرمند را تا حد زیادی تضمین کند.

زاهدی نیا با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش مردم به نهادینه کردن فرهنگ استفاده از موسیقی اصیل ایرانی و آذربایجانی در جامعه ابراز کرد: حتی در کشورهای اروپایی نیز  برای سازهای دست ساز این خطه، ارزش و اهمیت زیادی قایل هستند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.