معاون وزیر در امور شرکت نفت:

ذخایر 100 میلیارد بشکه‌ای شرکت نفت فلات قاره/ ظرفیت تولید پیشن احیا شود

معاون وزیر در امور شرکت نفت گفت: در دوران پساتحریم برای شرکتی که نزدیک به 100 میلیارد ذخیره نفتی در اختیار دارد، باید ظرفیت پیشین تولید احیاء شده و ضریب بازیافت افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رکن‌الدین جوادی معاون وزیر در امور شرکت نفت در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد تاسیس شرکت نفت فلات قاره که در منطقه عملیاتی بهرگان برگزار شد گفت: فلات قاره سنگر اقتصادی برای تولید نفت دارد که لازمه تولید حضور امنیت ملی و پیام سیاسی را با خود دارد. بنابراین یک حضور تعیین کننده و پرتاثیر در این منطقه را داریم.

جوادی تصریح کرد: حضور ما در این خطه پرارزش و پرماجرا نشانگر اثبات قدرت سیاسی و امنیتی در این آب‌هاست و باید تلاش کنیم که این نقش پررنگ‌تر شود.

وی ادامه داد: برای حضور پر رنگ در این منطقه باید دو کار انجام شود اول این‌که در دوران پساتحریم برای شرکتی که نزدیک به 100 میلیارد بشکه ذخائر نفتی در دست دارد باید بتوانیم با بهبود اداره تاسیسات و افزایش بازیافت و نگهداری تولید موجود و توسعه میادین که قابلیت دارند به تولید بالاتر دست یابیم.

جوادی با اشاره به این‌که امروز ظرفیت تولید فلات قاره 500 هزار بشکه است، گفت: اگرچه همه آنچه که فلات قاره تولید کرده حتی در دوران تحریم به فروش رسیده، اما روزهایی ظرفیت تولید فلات قاره 800 هزار بشکه بوده است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و همگام با افق‌های سیاسی و اجتماعی که گشایش آن نزدیک است باید با برنامه‌ریزی درست این فرصت را ایجاد کنیم که ظرفیت تولید افزایش یابد و حضور مقتدرانه‌تر در منطقه محقق شود.
 
معاون وزیر نفت در ادامه تجدید سازمان در فلات قاره را مورد دیگری که باید در دستور کار قرار گیرد و خاطر نشان کرد: ساختار سازمانی و فرآیند فلات قاره نیاز به، به‌روز شدن دارد تا زمینه‌ی بهره‌وری بیشتر و رشد افرادی که قابلیت دارند فراهم شود.
 
وی با تاکید بر حضور برنامه‌ریزی شده برای توسعه میادین که باید در دستور کار قرار بگیرند، تاکید کرد: کارکنان و مدیران فلات قاره این قابلیت را دارند که ظرفیت تولید پیشین را مجددا احیاء کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار