جانباز خبر داد:

99 پروژه فاضلاب در دست بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون 99 پروژه به ارزش 4 هزار و 500 میلیارد تومان دردست بخش خصوصی قرار دارد.

99 پروژه فاضلاب در دست بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در حاشیه مراسم امضای قرارداد سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب گفت: صنعت آب و فاضلاب کشور به دلیل کمبود اعتبارات مالی به مشارکت بخش خصوصی نیازمند است و تا هم اکنون نیز قرارداد بیش از 99 طرح به ارزش 4 هزار و 500 میلیارد تومان با این بخش بسته شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال نیز تلاش کردیم 20 طرح جدید به ارزش هزار و 500 میلیارد تومان با تنوع گسترده در اقصی نقاط کشور اجرا کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه اظهار داشت: بزرگترین مشکل پیش روی ما عدم همکاری صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل در زمینه مشارکت و حمایت بخش خصوصی است.

وی در خصوص تغییر تعرفه آب گفت: من به عنوان یک کارشناس حوزه آب معتقد هستم باید بهای تمام شده آب به شرکت‌ها و بنگاه‌های خدمات دهنده پرداخت شوند که در غیر این صورت ما در خدمت‌رسانی، نگهداری و بازسازی تجهیزات دچار مشکل می‌شویم.

جانباز تصریح کرد: با مطالعات صورت گرفته و به دلیل کمبود آب در بخش فلات مرکزی به دنبال اجرا کردن استفاده از پساب شبکه فاضلاب در این مناطق هستیم و در این زمینه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قراردادهایی به صورت بیع متقابل بسته‌اند. بر اساس پیگیری‌های ما هم اکنون 50 پروژه فاضلابی در فلات مرکزی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در پایان به راهکارهای دریاچه ارومیه اشاره و بیان داشت: به دنبال انتقال پساب شهرهای اطراف دریاچه ارومیه به این دریاچه هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار