شیراز؛

ارتباطات مردمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با سامانه 131 برای حفاظت از زمینهای کشاورزی

فعالیت سامانه 131 علاوه بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، گزارش‌های مردمی حاکی از تخریب اراضی دولتی و واگذاری‌های غیر مجاز این اراضی را نیز پیگیری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با حضور در محل سامانه131 ارتباطات مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به  پرسش ها و گزارش های  مردمی رسیدگی و دستورات لازم صادر کرد .

به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس ، محمد مهدی قاسمی امروز در حاشیه بازدید از سامانه 131 امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گفت : فعالیت سامانه 131 علاوه بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، گزارش‌های مردمی حاکی از تخریب اراضی دولتی و واگذاری‌های غیر مجاز این اراضی را نیز پیگیری می کند.

قاسمی با اشاره به وجود کارشناسان سامانه 131 در پاسخگویی به سوالات مردم، عنوان کرد: اهمیت زمین و پیشگیری از تخلف مهمتر از برخورد و تخریب بوده و امید است مردم خود پلیس قضایی باشند و هر گونه تغییر کاربری را گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند از طریق این سامانه ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری ها را به سازمان امور اراضی استان گزارش دهند، افزود: مردم در هر نقطه ای از استان می توانند با این مرکز ارتباط بگیرند و درباره تغییر کاربری غیرمجاز، تفکیک اراضی کشاورزی، زمین خواری و حتی بایرگذاشتن اراضی کشاورزی گزارش دهند.

این مقام مسئول ادامه داد : کارشناسان این سامانه به صورت مستقیم با گشت های حفظ کاربری کشاورزی ارتباط دارند و گزارش های مردمی را در اختیار نزدیک ترین گروه های گشت قرار می دهند و گزارش های مردمی در همان روز پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: کاربری بی رویه زمین های کشاورزی در واقع امنیت غذایی نسل آینده را با خطر مواجه می کند.

قاسمی با اشاره به اقداماتی که برای کاهش تغییر کاربری های زمین های کشاورزی در این سازمان در جریان است بیان کرد: در حال حاضر  گشت های ویژه  به صورت تصادفی به زمین های کشاورزی سرکشی کرده و در صورت انجام اقدامات خلاف قانون برای آنها پرونده ایجاد می کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس، خاک را مهمترین ثروت هر جامعه برای تعیین مایحتاج زندگی دانست و گفت: حفظ کاربری اراضی مورد تاکید همه مسئولان وبه ویژه مقام معظم رهبری است و انتظار داریم مردم و شهروندان کمک کنند تا شاهد هیچگونه برخورد قضایی و تخریب نباشیم.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام من از فارس شهرستان اقلید یه درخواستی از شما داشتم ،پدر بنده یک کشاورز هستند که امسال با هزار تا قرض و قروض از آشنایان یه زمین کشاورزی اجاره کرده ایم هندوانه کاشته است تا یک ماه پیش حدوداً مرداد ماه قیمت هندوانه کیلو ۳/۵۰۰هزار تومن بود الان قیمت ۵۰۰تومن شده شمارو به خدا به پیغمبر قسم به دادمون برسید ما یه کشاورزیم داریم ضرر میکنیم بابام ۴ماه آواره بیابون شده نه مرز باز هست که صادر کنیم نه هندوانه گرونه ، ب همون خدایی که میپرستید قسم با هندوانه۵۰۰تومنی پول کارگرم نمیتونیم پرداخت کنیم ترو به دست بریده حضرت عباس قسم به مسئولا خبر رسانی کنید قیمت هندوانه رو ببرن بالا ترو به این عزای امام حسین قسم میدم تو یه چادر توی بیابون زندگی میکنم تروخدا قسم میدم کمکم کنید ترو به ابوالفضل العباس قسم میدم جواب بدید