مسجد جامعی:لزوم تنظیم لایحه ای در نوسازی خانه مشاهیر

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهره برداری نوسازی و بازسازی این خانه مشاهیر باید از الگویی تبعیت کند که متناسب با سبک زندگی آن ها بوده و یاد آور آنان باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورا با اشاره به قرائت قرآن توسط مختاباد ،اظهارکرد: امروز بر حسب اتفاق آقای مختاباد قرائت قرآن برای آغاز جلسه را انجام دادند که سبک قرائت وی در دستگاه شور ایرانی بود. 

وی ادامه داد : ما ایرانیان در قرائت قرآن همانند خوشنویسی دارای سبک هستیم و باید این سبک ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

مسجد جامعی افزود: در حال حاضر فضای قرائت قرآن تحت الشعاع قرائت قاریان عرب زبان و مصری است در حالی که ما تجربیات گران بهایی در قرائت قرآن داریم. 

وی اضافه کرد: من از مختاباد می خواهم که بر اساس یک تعهد اخلاقی مجموعه ای از قرائت های خود را همانند مجموعه ترانه های وصال که در نعت و منقبت امام زمان(عج) بوده را در اختیار مردم قرار دهد.
 
مسجد جامعی در ادامه به خانه موزه اخوان ثالث اشاره کرد و گفت: ما در دوره سوم شورای اسلامی شهر پیشنهاد خرید خانه اخوان ثالث را داده بودیم که به واسطه جایگاه این شاعر بزرگ باید این کار ارزشمند را انجام شودو این اقدام توسط شهرداری تهران انجام شد اما متاسفانه این خانه هیچ نشانه ای از اخوان ثالث ندارد.
 
وی افزود: طراحی خانه به جای الهام گرفتن از موزه ها بر اساس تیپ خانه های مسکونی بوده و محیط داخل خانه هیچ قرابتی با یک خانه شاعر ندارد و تغییراتی در ظاهر ایجاد شده که به زعم دوستان ، خدمت ، اما در اصل نوعی اجحاف است.
 
مسجد جامعی تصریح کرد: کارکنان این مجموعه هیچ شناختی از فضای فرهنگی ادبی کشور و شاعر ندارند و هیچ عکس ، کتاب و یا اثری از مهدی اخوان ثالث در این خانه وجود ندارد.
 
مسجد جامعی تاکید کرد: بهتر است لایحه ای در جهت تملک ، بازسازی ، نوسازی و بهره برداری از خانه مشاهیر و خانه موزه های شهر تهران تنظیم شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار