رئیس خانه اقتصاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت اورژانسی به رکود رسیدگی کند/ لزوم تشکیل ستاد بررسی خروج از رکود

رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: دولت باید به صورت اورژانسی ستادی را برای بررسی شرایط خروج از رکود تشکیل دهد.

ابراهیم جمیلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دولت دچار کاهش درآمد شده است، اظهار داشت: کاهش قیمت نفت و کاهش درآمد مالیاتی به دلیل رکود دولت نتوانسته به منابع پیش بینی شده دست یابد.

رئیس خانه اقتصاد ایران افزود: اگر تورم تک رقمی شود ولی رکود همچنان بر اقتصاد کشور حاکم باشد دچار معضلات بسیار بزرگی می شویم که به عنوان مثال تولیدکنندگان به دلیل کاهش نقدینگی قادر به فروش محصولات خود نیستند که این موضوع فضای تولید را سخت کرده است.

وی ادامه داد: دولت باید به صورت اورژانسی ستادی را برای بررسی شرایط خروج از رکود تشکیل دهد زیر ا رکود موجود هم رنج اور بوده و هم موجب می شود دستاوردهای دولت زیر سوال برود.

جمیلی با بیان اینکه دولت باید شرایط سخت را به مردم توضیح دهد و از آنها همکاری جوید، گفت: بانک ها باید به وظایف خود عمل و بجای بنگاه داری به تولید کمک کنند، همچنین بانک مرکزی لازم است نظارت خود را بر موسسات مالی و اعتباری افزایش داده و از فعالیت موسسات غیرمجاز جلوگیری به عمل آورد.

وی تصریح کرد: زمانی که کشور دچار کمبود نقدینگی است و عمده منابع در موسسات قفل شده باید هرچه سریعتر تدبیری جهت هدایت سرمایه مردم به بازارهایی همچون بورس و یا بانک اندیشیده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، تورم ، رکود ، دولت ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.