ضیائی:اعلام آمادگی رییس جمعیت هلال احمر برای ورود به عربستان/ اعزام تیم های پزشکی در صورت نیاز

رییس جمعیت هلال احمر گفت:در صورتی که مقدمات سفرفراهم شود، با احترام به خانواده های جان باختگان و مجروحان به عربستان می رویم.

ضیایی:اعلام آمادگی رییس جمعیت هلال احمر برای ورود به عربستان/ اعزام تیم های پزشکی در صورت نیاز
سید امیر محسن ضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص سفر به عربستان اظهار کرد:مقرر شد هیئتی مرکب از وزیر ارشاد ، رییس جمعیت هلال احمر و مقامات وزارت خارجه به عربستان سفر کنند که البته مستلزم تأمین مقدمات سفر از سوی کشور عربستان است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط جمعیت هلال احمر در حادثه رمی جمرات گفت:جمعیت هلال احمر بدون هیچ چشم داشتی در ارایه خدمات پزشکی ، انتقال مجروحان و انتقال جان باختگان نقش به سزایی داشت و در حال حاضر نیز ،با ادای احترام به خانواده های جان باختگان و مجروحان آمادگی خود را برای خدمت رسانی ، از هر لحاظ اعلام میکنیم.

ضیائی با بیان این مطلب که در صورت نیاز تیم های پزشکی به عربستان اعزام میشود، افزود:در حال حاضر مجموعه ۵۰۰ کادر درمانی و پزشکان مستقر در عربستان برای خدمت به زائران حضور دارند که در صورت نیاز ، تیم های پزشکی از ایران اعزام می شوند.

وی در ادامه افزود:به محض بازگشت حجاج، تعدادی کادر پزشکی به همراه زائران در پروازها حضور دارند و در واقع در حین پرواز هم ، اگر نیاز باشد ،خدمت رسانی می شود.

ضیائی تصریح کرد:در حال حاضر ۶۰ مصدوم در بیمارستان های مکه و هلال احمر بوده که به تدریج در حال ترخیص هستند و همچنین در خصوص انتقال اجساد به ایران، پس از شناسایی های رسمی توسط کشور عربستان ، انتقال و تحویل اجساد به ایران صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار