افزایش کمپ های گردشگری خراسان جنوبی

معاون گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: در اکثر شهرستان‌های استان کمپ‌های گردشگری موقت راه اندازی شده و یا در دست اقدام است که با استقبال خوبی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مرتضی عربی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورود گردشگران خارجی با شرایط فعلی کشور و پس از رفع تحریم‌ها مسلماً سیر صعودی را در بر خواهد داشت و با توجه به قابلیت‌ها و جاذبه‌های فراوان، آداب و رسوم، کویر زیبا و منحصر به فرد این استان موقعیت بسیار خوبی در جذب گردشگر خارجی دارد.

وی با بیان اینکه وجود جاذبه‌های گردشگری صرفاً دلیل ورود مسافر و گردشگر نیست و امروزه مهم‌ترین مبحث در جریان گردشگری توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل مناسب هوایی، ریلی و زمینی است، افزود: اگر به زعم خیلی‌ها استان‌های همجوار گوی سبقت را در گردشگری از استان ما ربوده‌اند به دلیل وجود همین زیرساخت‌ها است.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: توسعه شبکه پروازی و داشتن پروازهای متعدد، وجود شبکه ریلی، داشتن راه‌های استاندارد و مناسب، آزادراه و بزرگراه به عنوان شاهرگ اصلی جریان گردشگری محسوب می‌شود و اگر این مهم فراهم نباشد چرخه گردشگری ناقص خواهد ماند و گردشگر با مقاصد مشابه استان‌های همجوار را انتخاب خواهد کرد.

عربی تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل برعهده تمام متولیان در مبحث کلان توسعه استان است و رونق زیرساخت‌ها مسلماً رونق گردشگری را نیز به ارمغان خواهد داشت و خراسان‌جنوبی به داشتن مردمی مهمان نواز، شهره عام و خاص است و در تاریخ و فرهنگ این دیار مهمان نوازی همیشه مطرح بوده و با توجه به شرایط و حساسیت‌های خاص گردشگر خارجی تعامل و همکاری بسیار خوب بخش دولتی، خصوصی و مردم باید برقرار باشد تا گردشگران خارجی با خاطر خوش از استان خارج شوند.

خراسان جنوبی 1500 اثر تاریخی شناسایی شده دارد

وی بیان کرد: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور دارای یک هزار و 500 اثر شناسایی شده است که از این تعداد 686 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و همچنین دارای 120 اثر طبیعی، 10 منطقه گردشگری، 13 روستای هدف گردشگری، 7 کویر شاخص و منحصر به فرد، 3 مجموعه آبگرم معدنی که بزرگ‌ترین کمپ اقامتی درمانی آبگرم در فردوس واقع شده، 14 موزه فعال در سطح استان، روستاهای ییلاقی دیگر که در سطح استان پراکنده است، وجود بقاع متبرکه امامزادگان از جمله طبس، فردوس، بیرجند، خوسف، نهبندان، مناطق حفاظت شده و سایر جاذبه‌ها است و در نتیجه این رقم اقامت دور از ذهنی نیست.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: ستاد خدمات سفر استان بر اساس ارزیابی مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور، در بین 31 استان کشور رتبه ششم را به دست آورد.

عربی با بیان اینکه ساخت کمپ‌های کویرنوردی نیز در استان آغاز شده، تصریح کرد: مانند کمپ کویرنوردی دهسلم نهبندان که برای نخستین بار در استان در دست راه‌اندازی است و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبارات خوبی برای آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کمپ کویرنوردی همت آباد زیرکوه نیز آغاز شده است، افزود: در سفر اخیر مدیر‌کل زیر ساخت‌های گردشگری و مناطق نمونه گردشگری کشور به استان نیز کمپ نجوم سه قلعه به تصویب رسید.

فعالیت 18 دفتر خدمات مسافری در خراسان جنوبی

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: دفا‌تر خدمات مسافرتی با هدف ایجاد رقابت و تحرک در بخش خصوصی ایجاد شده‌اند و تعداد دفا‌تر استان از 10 دفتر به 18 دفتر ارتقاء یافته و گروه‌های جدید با ایده‌های جدید و خلاق وارد عمل شده‌اند.

عربی بیان کرد: در بحث سرمایه گذاری در استان در پروژه‌هایی مثل هتل‌سازی به دلیل شرایط خاص کشور، مشکل اصلی مردم منطقه عدم پرداخت تسهیلات است و در سال گذشته صندوق توسعه ملی هیچ پرونده‌ای از خراسان جنوبی را در پرداخت تسهیلات قبول نکرده است اما با این حال با پیگیری‌های مجدانه اداره کل میراث فرهنگی استان، 30 میلیارد تومان از استان معرفی شده، به سازمان مرکزی رفته و به بانک‌های عامل معرفی شده ولی متاسفانه بانک‌های عامل پرداخت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال نیز پرونده پروژه‌های بزرگ استان ارسال شده، افزود: در 6 ماهه اول سال تسهیلات به استان تعلق نگرفته که با مذاکرات و پیگیری‌های استاندار امید است در 6 ماهه دوم صورت گیرد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.