رئیس اتاق ایران خبر داد

تشکیل شورای مشترک ایران و لهستان/ ایجاد برند مشترک در بخش مواد غذایی

رئیس اتاق ایران گفت: شورای مشترک ایران و لهستان تا پایان سال‌جاری میلادی جهت افزایش حجم مبادلات تجاری تأسیس می‌شود.

تشکیل شورای مشترک ایران و لهستان/ ایجاد برند مشترک در بخش مواد غذاییبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران صبح امروز در دیدار با وزیر اقتصاد لهستان با اشاره به اینکه سابقه تاریخی ارتباط ایران و لهستان به بیش از 500 سال قبل برمی‌گردد، گفت: کشور لهستان یکی از بهترین شرکای ما در زمان تحریم بود و ارتباط خود را با ایران حفظ کرد.

وی افزود: امیدواریم تبادل هیأتهای تجاری میان دو کشور به  گسترش و توسعه روابط کمک کند و موانع بانکی و برخی محدودیت‌ها که بر سر توسعه روابط است پایان پذیرد و همکاری دو کشور شتاب بیشتری بگیرد.

رئیس اتاق ایران تصریح کرد: امکان همکاری‌های مشترک میان ایران و لهستان در زمینه خودروسازی و قطعات خودرو، نفت، گاز، انرژی، تجهیزات کشاورزی و دارو وجود دارد.

وی گفت: پیشنهاد ما به لهستان این است که در بخش محصولات کشاورزی و صنایع غذایی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های مشترک تأسیس شوند تا امکان استفاده ازدو بازار جدید برای ایران و لهستان فراهم شود.

به گفته جلال‌پور با توجه به دسترسی ایران به بازارهای منطقه و همچنین تحریم روسیه، لهستان می‌تواند از این مزیت برای صادرات کالاهای خود استفاده کند.

وی ادامه داد: در پی تأسیس شرکت‌های مشترک برند مشترک میان ایران و لهستان نیز ایجاد شود تا برخی خلأ‌ها پوشش داده شود.

رئیس اتاق ایران با اشاره به صادرات گاز ایران به لهستان گفت: ما نظر جدی به صادرات گاز ایران به لهستان داریم و امیدواریم بتوانیم در کم‌ترین زمان و کوتاه‌ترین مسیر گاز ایران را به این کشور برسانیم.

وی به حضور شهروندان لهستانی در زمان جنگ جهانی دوم در ایران اشاره کرد و گفت: در این مقطع زمانی بیش از 120 هزار نفر از لهستان در ایران حضور یافتند.

جلال‌پور افزود: با همکاری‌های مشترک ایران و لهستان و با توجه به حضور شرکت فنی و مهندسی ایران در منطقه بازار جدیدی به وجود خواهد آمد و همچنین امکان همکاری مشترک در بخش محصولات گلخانه‌ای و ارگانیگ وجود دارد.

رئیس اتاق ایران از تشکیل شورای مشترک ایران و لهستان تا پایان سال‌جاری میلادی خبر داد و گفت: با تشکیل این شورا امیدواریم حجم مبادلات تجاری ایران و لهستان افزایش یابد.

جلال‌پور به حجم روابط ایران و لهستان نیز اشاره کرد و گفت: حجم روابط تجاری میان دو کشور کم‌تر از 100 میلیون دلار است که با امیدواریم با تأسیس شورای مشترک میان دو کشور افزایش بیابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار