بورس در انتظار سرازیری نقدینگی/ ریزش 155 واحدی شاخص کل

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 155 واحد ریزش کرد به کانال 61 هزار و 530 واحدی سر خورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی شرایط بورس در یکی دو سال گذشته نشان می دهد دولتی ها و مدیران بورسی نگران شرایط بازار و از بین رفتن اعتماد سهامداران به بورس نیستند.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 155 واحد ریزش کرد به کانال 61 هزار و 530 واحدی سر خورد.  
  
گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 249 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به بیش از  439 میلیارد و 2 میلیون ریال در بیش از 25 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.  
  
در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای شبندر، خودرو، وبملت، تایکو، جم با سیر نزولی و نمادهای پارسان، وغدیر با روند مثبت در معاملات امروز متوقف شدند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل نماد فولاد مبارکه اصفهان ،بانک ملت ، بانک صادرات ایران ، ایر ان خودرو،پارس خودور، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس با روند نزولی به کار خود پایان دادند.
  
شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با ریزش 60 واحدی به 24 هزار و 103  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با ریزش 8 واحدی به 9 هزار و 577 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با ریزش 7 واحدی به  8 هزار و 171 رسید.  
  
شاخص آزاد شناور با روند منفی 284 واحدی به 68 هزار و 233 واحد، شاخص بازار اول با روند کاهشی 105 واحدی به 42 هزار و 758 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند کاهشی 355 واحدی به 136 هزار و 301 واحد رسید. 

کارشناس بر این باورند، یکی از مهم‌ترین موانع فعلی ورود نقدینگی به بازار سرمایه نرخ بالای سود بانکی و جذاب نبودن سایر بازارها از جمله بازار سرمایه است و در چنین شرایطی سرمایه گذاران ترجیح می دهند بدون هیچ ریسکی و با خیلی آسوده نقدینگی خود را در بانکها سپرده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار