همزمان با احضار کاردار سعودی به وزارت خارجه

امیرعبداللهیان خواستار تعیین هویت مفقودین و انتقال پیکر زائران ایرانی حادثه منا شد

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ضمن احضار کاردار عربستان خواستار تعیین هویت مفقودین، رسیدگی و درمان مجروحین و صدمه دیدگان و انجام تشریفات مربوط به انتقال پیکر زائران ایرانی حادثه منا شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد المولد کاردار عربستان سعودی در تهران بعدازظهر امروز (شنبه) توسط حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه احضار شد.

امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در این ملاقات با اشاره به تعداد بالای مفقودین، کشته شدگان و مجروحین حادثه منا از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران خواستار توجه فوری و موثر مقامات و مسئولان سعودی به موضوع شد.

وی در ادامه با اشاره به میزان بالای جان باختگان کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: عربستان باید مسئولانه عمل کرده و در همکاری جدی با مسئولان حجاج کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، در زمینه کاهش التیام این فاجعه انسانی اهتمام کند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در خصوص ابعاد حادثه منا تاکید کرد که مقامات سعودی باید با کشورهایی که در این واقعه تلخ درگیر هستند رایزنی کرده و به علت این حادثه، متعهدانه پاسخ دهند و تدبیری اتخاذ کنند.

امیرعبداللهیان در خاتمه تاکید کرد که ما به فوریت خواستار تعیین هویت مفقودین، رسیدگی و درمان مجروحین و صدمه دیدگان و انجام تشریفات مربوط به انتقال اجساد طیبه این عزیزان به جمهوری اسلامی ایران می‌باشیم.

احمد المولد کاردار سعودی ضمن تبیین آخرین اقدامات عربستان سعودی در کشف علت حادثه و تاکید بر تسریع در شناسایی مفقودین، درمان مجروحین و انتقال جان باختگان به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که در خصوص اعطای روادید به هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم در حال انجام است.

لازم به ذکر است صدها زائر بیت الله الحرام از کشورهای ایران، نیجریه، مصر، ترکیه، تانزانیا، کنیا، پاکستان و ... قربانی حادثه اخیر منا شده‌اند و آمار واقعی برخی قربانیان کشورها بیش از 500 تن می‌باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فاجعه ، منا ، مکه ، ایران ، حج ، تمتع ، کاردار ، احضار ، سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار