لهستان در ایران کارخانه تولید دستگاه شتاب دهنده خطی تاسیس می کند

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ایران صادراتی به لهستان ندارد اما میزان واردات لهستان به ایران 100 میلیون یورو است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه مراسم ملاقات وزیر اقتصاد لهستان و وزیر بهداشت برای همکاری‌های دارویی و تجهیزات پزشکی بیان کرد: متاسفانه ایران به لهستان صادرات ندارد اما در حوزه سلامت چیزی بیش از 100 میلیون یورو از لهستان واردات داشتیم. 

وی افزود: هیئتی که به سرپرستی معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد لهستان به کشور آمدند افرادی را از بخش خصوصی نیز به همراه خود آوردند، همکاری های ایران و لهستان در گذشته در تمام حوزه‌های سلامت اعم از دارو فرآورده‌های غذایی و تجهیزات بوده است . 

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه نگاه دولت این است که توسعه روابط با واردات همراه نباشد عنوان کرد: ایران ، لهستان را برای سرمایه گذاری در کشور تشویق می‌کند، این همکاری از گذشته برای تولید دستگاه‌های شتاب دهنده پزشکی که برای درمان سرطان کاربرد دارد با یک شرکت ایرانی انجام شده است و در مراحل نهایی صدور مجوز است. 

وی ادامه داد: این یک پروژه مشترک برای تولید دستگاه شتاب دهنده خطی بین ایران و لهستان در قشم است، لهستان علاقمند است در سایر حوزه‌های پزشکی و بیمارستان‌سازی ورود کند. 

دیناروند اظهار کرد: یک همکاری بین یکی از شرکت های دارویی ایران و لهستان برای تولید دارو در ایران وجود دارد که از آن استقبال می‌کنیم .

نگرانی وزارت بهداشت از عرضه تنقلات در بوفه‌های مدارس 
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اظهار کرد: در مورد وضعیت بهداشتی بوفه‌های مدارس تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش امضا کردیم که باعث شد نگرانی‌های وزارت بهداشت درباره عرضه تنقلات مخالف نظر وزارت بهداشت تقریبا بر طرف شود. 

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در مورد مصرف آنتی بیوتیک‌ها و واردات آنها بیان کرد: واردات دارو از لهستان محدود است و تنها به چند قلم منحصر می‌شود که این چند قلم عمدتا داروهای جدیدی هستند که تولیدات آنها در دنیا محدود و گران هستند. این داروها طی دوره دو تا چهار ساله در ایران تولید می‌شوند. 

بیشتر داروهای تولیدی لهستان در ایران نیز وجود دارد و تنها آنتی‌بیوتیک‌های کودکان از لهستان وارد می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار