ساری ؛

تجلیل ازمادران و همسران نمونه شهید و جانباز مازندران درآمل

همزمان با هفته دفاع مقدس، مادران، همسر نمونه شهید و جانباز شهرهای مرکزی مازندران در آمل تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، زینب سلطانی، مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه آمل در نخستین همایش نقش‌آفرینان زینبی واقع در سالن شهید رجایی این شهرستان با بیان اینکه از دهه 40 تا پیروزی انقلاب اسلامی زنان حضور گسترده‌ و مستمری از خود نشان داده بودند، اظهار داشت: مهم‌ترین عامل این حضور گسترده خودباوری بیشتری که از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی در آنها پدید آورده بود.

وی با تاکید بر اینکه زنان ما به دعوت امام راحل(ره) در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور یافتند،گفت: زنان نظام ما در هشت سال دفاع مقدس هم‌پای مردان به صورت خودجوش با دشمنان بعثی در جنوب و مزدوران داخلی در کردستان به مبارزه پرداختند.

سلطانی با اشاره به اینکه آنها به فعالیت‌هایی چون مراقبت از تسلیحات، صیانت از رزمندگان، نگهبانی از پیکر شهدا، توزیع سلاح بین رزمندگان می‌پرداختند، افزود: حضور این زنان ایثارگر اگرچه کم بود اما در همان مدت زمان تاثیر عمیقی بر روحیه رزمندگان داشتند.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه آمل ادامه داد: این بانوان نظام جمهوری اسلامی به عنوان خواهران بسیجی در دوران جنگ تحمیلی به تدارک اجناس و اقلام مورد نیاز حتی به دو دوختن لباس، بافتن شان و کلاه و پختن غذای گرم می‌پرداختند.

سلطانی با اعلام اینکه امروزه افتخار بسیاری از دانشمندان و نخبگان معروف کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی از تربیت آن شیرزنان بوده است، گفت: این بانوان با حفظ پوشش اسلامی در دنیا بر این باور رساندند که برای حضور در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و دفاعی مانعی نیست.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب پوشش برخی از زنان کشور ما بیان کرد: امروزه با توجه به اهداف و حمله‌های دشمنان اسلام بر جنگ نرم به تهاجم فرهنگی روی آوردند که این عاملی بر فاصله بین نسل امروز با نسل‌های گذشته ما شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این امر دستگاه‌های اجرایی با برگزاری برنامه‌های متنوع و مناسبتی به بیان ایثارگری‌ها و رشادت‌های مردان و زنان ما و نقش آنها در هشت سال دفاع مقدس بپردازند تا این ایستادگی و مقاومت الگویی برای جوانان ما شود.

سلطانی افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس و با یاد رشادت‌های زنان این شهرستان در دوران انقلاب و جنگ هشت نفراز مادران و همسران نمونه شهید و جانباز آمل با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل شدند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: تجلیل ، همسران ، جانباز ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.