داووداوغلو: ترکیه نمی‌تواند حضور بشار اسد را در راس قدرت تحمل کند

نخست‌وزیر ترکیه صراحتاً اعلام کرد این کشور تحمل دیدن "بشار اسد" را بر مسند قدرت در سوریه ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه حریت؛ "احمد داووداوغلو،" نخست‌وزیر ترکیه، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ً بر خواست کشورش مبنی بر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه تاکید کرد و خواستار کناره‌گیری "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، از قدرت شد.

داووداوغلو با اشاره به عقب‌نشینی‌های اخیر داعش از مرزهای ترکیه مدعی شد: تنها راه ایجاد منطقه امن، تقویت ارتش آزاد سوریه و مخالفان میانه‌روی دولت دمشق است. ما نمی‌خواهیم داعش و دولت اسد را در مرزهایمان ببینیم.

داووداغلو در ادامه سخنان ادعایی خود افزود: آنکارا نه کردهای عراق و نه کردهای سوریه را تهدیدی برای امنیت داخلی خود نمی‌داند؛ اما حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه که با پ‌ک‌ک همکاری دارد، تهدیدی علیه آنکارا قلمداد می‌شوند.

وی ادامه داد: ما هر طرحی را که سوری‌ها بپذیرند خواهیم پذیرفت؛ اما پذیرش اسد از سوی سوری‌ها غیرممکن است. حضور اسد بحران را در سوریه عمیق‌تر خواهد کرد و قدرت داعش را به مناطق دیگر نیز گسترش می‌دهد. گروه‌هایی مانند داعش مکان‌هایی را که باید از سوی مخالفان پر شود را اشغال می‌کنند. حضور داعش و اسد یک دیگر را تقویت و مشروع می‌کند.

نخست‌وزیر ترکیه افزود: سوریه به بن‌بست رسیده است. ما معتقدیم با تداوم حضور اسد در قدرت طی دوره انتقالی، این دوران دیگر گذرا و موقت نخواهد بود. به اعتقاد ما این موقعیت به شرایطی دائم تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۴
اگر قرار است دیگران از بیرون برای یک کشور و ملت تعیین تکلیف بکنند پس ما هم به شما می گوئیم باید از قدرت کناره گیری بکنید چون ما تحمل دیدن شما و جنایتهای شما را نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۴
بروبمیرباباتازه به دوران رسیده عقب مانده باپول سعودیهاخوب برای خودتان جولان میدید
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده
۱۳:۰۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۴
این در حالی است که ترکیه مقصر اصلی جنگ درسوریه و عراق است.
آخرین اخبار