به این دلایل از مصرف جوانه‌های گیاهی غافل نشوید

یک متخصص تغذیه گفت: جوانه‌های گیاهی دارای اثر مثبت فراوانی هستند که حتما باید در برنامه غذایی افراد گنجانده شوند.

دکتر علی رشیدی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اهمیت مصرف جوانه‌های گیاهان گفت: این جوانه‌ها دارای منبع غنی از ویتامین E هستند که تاثیر فراوانی در حفظ شادابی پوست و درمان یبوست و کاهش سرطان خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از جوانه‌ها باید در سبد غذایی خانواده‌ها جای پیدا کند،‌ افزود: جوانه‌های گیاهی می‌توانند نقش موثری در بالا بردن کیفیت غذاها ایفا کنند پس بهتر است خانواده‌ها این جوانه‌های گیاهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

رشیدی تصریح کرد: وجود آنزیم‌ها در جوانه‌ها باعث هضم و جذب بهتر غذا می‌شوند به علاوه این جوانه‌ها باعث می‌شوند تا کربوهیدرات – پروتئین و فیبرها جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه جوانه گیاه ماش جهت افزایش شیر مادران شیرده موثر است، اظهار کرد: این گیاه دارای پروتئین – ویتامین و کربوهیدرات بالا بوده و باعث افزایش شیر مادران خواهد شد.

این متخصص از جوانه بعنوان اکسیر جوانی نام برد و خاطر نشان کرد: ویتامین E  که بعنوان اکسیر جوانی شناخته می‌شود در جوانه‌های گیاهی به فراوانی یافت می‌شود و می‌تواند جهت حفظ پوست و شادابی آن اثربخش باشند همچنین به دلیل فیبر بالا جهت پیشگیری از سرطان – کنترل قند خون و کنترل وزن بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار