واکنش‌مسلمانان‌ به‌ دعوتی‌ عجیب‌ از سلمان‌رشدی

بناست جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای مسلمان نسبت به حضور سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب «آیات شیطانی» در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت نامه اعتراضی ارسال کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سلمان رشدی نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» سخنران کنفرانس مطبوعاتی و افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهد بود تا برای نویسندگان و صنعت کتاب از آزادی بیان دم بزند.
 
این اتفاق در حالی افتاده است که امسال اندوتزی به عنوان کشوری که 86 درصد آن را مسلمانان تشکیل می دهد مهمان ویژه این نمایشگاه خواهد بود. اما ظاهرا پز آزادی‌خواهی مسئولان نمایشگاه کتاب موجب شده این نویسنده مرتد برای نشست خبری نمایشگاه دعوت شود تا به پرسش‌هاه پاسخگو باشد.
 
بنا به آنچه امیر مسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی و مسئول غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فرانکفورت عنوان کرده با همراهی سایر کشورهای اسلامی قرار است نامه ای اعتراض آمیز به یورگن باس رئیس نمایشگاه فرانکفورت ارسال شود تا اعتراض نسبت به این تصمیم رسما اعلام شود.
 
در کنار این نامه اعتراضی تصمیم بر آن است تا ترجمه نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب و امریکایی عرضه شود. ضمن اینکه پیشنهاد شده با حمایت‌های گسترده از رمان «محمد(ص)» نوشته ابراهیم حسن بیگی زندگی پیامبر رحمت در دسترس علاقه‌مندان و مخاطبان این نمایشگاه قرار گیرد.
 
این کنفرانس مطبوعاتی 13 اکتبر 2015 در مرکز کنگره نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار می‌شود.
 
برگزار کنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت نشست مطبوعاتی این نمایشگاه را با سخنان این نویسنده موهن آغاز می‌کنند. سایت رسمی نمایشگاه درباره این رخداد نوشته است:
 
سلمان رشدی نویسنده، افتتاحیه کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه کتاب فرانکفورت را آغاز می‌کند. وی نه تنها نویسندگان بلکه تمام صنعت نشر کتاب را تحت تاثیر خود قرار داد. این دلیل اصلی استفاده از موضوع آزادی بیان و مرزها به عنوان موضوع اصلی نمایشگاه کتاب امسال است.

 منبع: فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.