خشم خانواده های قربانیان مصری حادثه منا از بی تفاوتی دولت این كشور

خانواده مصریانی که عزیزانشان را در عربستان سعودی در حادثه منا از دست دادند، از دولت مصر به دلیل بی تفاوتی در یافتن قربانیان خود انتقاد كردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه اجیپت ایندیپندنت، به دلیل كوتاهی دولت مصر، بسیاری از خانواده‌های قربانیان مصری حادثه مرگبار منا همچنان از عزیزان خود بی خبر هستند. بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت مصر، در حادثه رمی جمرات در منا 78 مصری کشته و 84 نفر نیز مفقود شدند.

یک شهروند مصری در این باره گفت: از طریق یكی از شبكه‌های اجتماعی كه برای یافتن مصدومان ایجاد شده متوجه شدم برادرم در بیمارستانی در شهر جده بستری و همسرش در این حادثه كشته شده است. او افزود: این وظیفه دولت است كه چنین امكاناتی را در اختیار خانواده‌ها برای یافتن عزیزانشان قرار دهد، نه این كه چند علاقه‌مند جور دولت را در این رابطه بكشند.

پنجشنبه گذشته به دلیل بی‌کفایتی و سوء‌مدیریت مقامات عربستان، یکی از تلخ‌ترین حوادث سال‌های اخیر برای حجاج خانه خدا رقم خورد. حجاج ایرانی با بیش از 140 کشته بیشترین درصد تلفات این حادثه را تشکیل می‌دهند. این نخستین بار نیست که حوادثی از این دست، کام حجاج و خانواده‌های آنان را تلخ می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار