باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به ادعای "العربیه" گزارش می‌دهد:

یمن "3 برابر جمعیتش" سلاح دارد

اخیرا شبکه "العربیه" ادعای ضد ایرانی را مطرح کرده که قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ادعاهای رسانه‌های وابسته به مثلث  "امپریالیسم-صهیوینسم-ارتجاع"  پایان یافتنی نیست و هر روز ادعای جدیدی را درباره مسائل مختلف مطرح می‌کنند.



اخیرا شبکه "العربیه" وابسته به پادشاهی عربستان ادعایی را مطرح کرده که به نوعی فاز جدیدی از جنگ روانی رسانه‌های سعودی ضد ایران را نشان می‌دهد. در این ادعا همچون همیشه ایران به ارسال سلاح به یمن متهم شده است که تکذیب قطعی آن از سوی مقامات کشورمان اعلام شده است.



**بازخوانی ادعای "العربیه"

به گزارش شبکه "العربیه" ائتلاف کشورهای عربی یک کشتی ایرانی حامل سلاح در دریای عرب را توقیف کردند.  بر اساس این ادعا، این کشتی ایرانی 14 خدمه داشته است که همه آن‌ها بازداشت شده‌اند.

"العربیه " در ادامه ادعای بی اساس خود گفت: در این عملیات، نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان یک قایق ایرانی را در جنوب شرقی شهر "صلاله" عمان و در فاصله 150 مایلی رهگیری کردند.   این شبکه در ادامه ادعاهای بی اساس خود اعلام کرد: پس از متوقف کردن و بازرسی این قایق، تعدادی موشک  از جمله 18 موشک  "کونکورس"، 45 موشک "بی جی ام 17"  و انواع دیگر از سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.



یمن

یمن



العربیه همچنین ادعا کرد: "طبق اسناد کشف شده از کارکنان آن، قایق دارای مجوز ماهیگیری از سوی مقامات ایران بوده است." در بیانیه ائتلاف عربستان درباره توقیف این کشتی آمده است: در زمان بازرسی و توقیف کشتی، در آن چندین راکت و موشک یافت شد که قرار بود در اختیار حوثی‌ها قرار بگیرد. در میان سلاح‌های موجود در این کشتی توقیف شده می‌توان به 54 موشک ضدتانک و سامانه‌های کنترل شونده پرتاب موشک اشاره کرد.



**اظهار نظر سخنگوی ائتلاف سعودی/خودروهای زرهی سعودی نماد دخالت پادشاهی عربستان

"جالب است که احمد العسیری،" سخنگوی ائتلاف عربستان در این باره در گفتگو با شبکه عربی الحدث مدعی شد: سلاح‌هایی که از این کشتی بدست آمد، علاقه و نیت ایران را به مداخله در امور یمن نشان می‌دهد. در پاسخ باید گفت جمهوری اسلامی ایران صریحا اعلام کرده که هیچ دخالتی در امور داخلی کشورها نمی‌کند؛ ضمن آنکه اگر اکنون موضوع را به قضاوت بگذاریم آیا عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و برخی کشورهای عربی دیگر در امور داخلی یمن دخالت می‌کنند یا ایران می توان به نتیجه رسید که  با حضور نیروهای نظامی سعودی و تعداد انبوه خودروهای زرهی  در مارب کاملا مشهود است که پادشاهی عربستان در یمن دخالت می‌کند.


یمن



نکته دیگری که نشان ‌می‌دهد آل سعود دروغ می‌گوید این است که  یمن یک کشور پهناور است که بیش از 500 هزار کیلومتر مربع وسعت و 24 میلیون جمعیت دارد و یقینا در این کشور ده ها پادگان موجود است که سلاح‌های این کشور را برای دفاع از خود تامین کند.




**آصفری: "یمن" سه برابر جمعیت خود سلاح دارد

"محمدحسن آصفری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهارات سعودی‌ها و مقامات وابسته به آن‌ها مبنی بر دخالت ایران در "یمن" اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران شریک غم همه مظلومین جهان بوده و کمک به مظلومان دنیا را از وظایف آرمانی و دینی خود می‌داند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دورغ‌پردازی ‌رسانه‌های عربی و غربی درباره کمک‌های تسلیحاتی ایران به "یمن " خاطر نشان کرد: "یمن" سه برابر جمعیت خود سلاح دارد و نیازی به ارسال سلاح از جمهوری اسلامی ایران نیست.



یمن



ارتش یمن به عنوان یک نیروی نظامی دارای انواع ادوات نظامی است که می‌تواند از خود در برابر تجاوزها دفاع کند. امروز عربستان سعودی و ائتلاف عربی به خاک عربستان و منابع این کشور در استان‌های مختلف یمن طمع کردند و نشانه آن حضور صدها خودروی زرهی و هزاران ولو 10 ها هزار نیروی نظامی در یمن است.


**شاید صحنه سازی بوده

نکته دیگری که نشان می‌دهد ادعای  "العربیه" خلاف واقع است ، اینکه اولا مشخص نیست که آیا چنین قایقی یا به قول این شبکه کشتی در کار باشد؛ چون یک منبع آگاه در وزارت خارجه این موضوع (حضور لنج دارای سلاح) را اکیدا تکذیب کرده است (بیشتر بخوانید)؛ اما اگر  چنین موضوعی (حضور قایق در نزدیکی بندر "صلاله")  صحت داشته باشد شاید نیروهای سعودی و ائتلاف در داخل آن سلاح گذاشته اند و جلوی دوربین‌ها به نمایش درآورده‌اند که این اقدام از پادشاهی سعودی و ائتلاف متبوع آن بعید نیست؛ البته تاکنون که هیچ منبع داخلی صحت توقیف قایق ادعایی "العربیه" را تایید نکرده است.




لازم به  ذکر است که عربستان سعودی از سوی یکی از رسانه‌های خارجی به عنوان یک رژیم بی رحم و خطرناک معرفی شده که می‌تواند دردسرهای زیادی را برای بلوک غرب به وجود بیاورد (بیشتر بخوانید)؛ اما چون غربی‌ها با عربستان منافع اقتصادی دارند این موضوع را مورد توجه قرار نمی‌دهند.



**علت دروغ بودن ادعای "العربیه" چیست؟

به دلیل تکذیب مقامات کشورمان درباره کلیات موضوع ادعا شده، عملیات روانی برای جبران بی کفایتی  "فاجعه منا " از سوی سعودی ها ، توان بومی یمنی‌ها برای ساخت انواع سلاح،  سابقه شبکه  "العربیه" در دروغ پردازی ضد ایران و کشورهای غیرهمپیمان عربستان و ضمنا دخالت نظامی سعودی در یمن؛  ارسال سلاح از ایران به یمن خلاف واقع است.
 

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار