اوحدی: هیچ یک از پیکر‌های قربانیان منا در عربستان نمی‎ماند مگر آنکه . . .

رئیس سازمان حج و زیات گفت:پس از شناسایی پیکرهای قربانیان ایرانی،کار تشخیص هویت آنان درایران انجام می شود.

اوحدی: کار تشخیص هویت پیکرها در ایران انجام می شود/بدون اجازه ایران عربستان اجازه دفن پیکرهارا نداردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیات گفت: برای تسریع در انجام امور مقرر شد کار تشخیص هویت پیکر قربانیان ایرانی حادثه منا در ایران انجام می شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس پیگیری های انجام شده و متعاقبا سفر هیئت ایرانی به ریاست وزیر بهداشت، روز گذشته دو جلسه با مقامات عربستانی انجام شد و عربستان متعهد شد سه پیشنهاد ایران را عملی کند.

اوحدی تاکید کرد: از این رو مقرر شد بدون اجازه ایران و بدون درخواست خانواده های قربانیان هیچ یک از پیکرهای ایرانیان در عربستان دفن نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: همچنین قرار شد کارهایی قانونی برای انتقال پیکرهایی که تشخیص هویت شده اند انجام شود و این پیکرها در روز های آینده به ایران بازگردند.

وی در خصوص زائرانی که هنوز اطلاعاتی از آنان در دست نیست گفت: وزیر بهداشت ایران با طرح بحث تخصصی وزیر بهداشت عربستان را متقاعد کرد که فرآیند کنونی پیگیری ها طولانی است و قرار شد هر زائری که به عنوان ایرانی شناسایی شود، به ایران منتقل شود تا کار تشخیص هویت در ایران انجام گیرد.

اوحدی در پایان تصریح کرد: ما بر اساس آمارهای ثبت شده در سیستم خودمان و پیکرهایی که تحویل میگیریم عمل میکنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر پیکرهای قربانیان از مکه به جده منتقل شده اند و ما در تلاشیم هر چه سریعتر این پیکر ها به ایران منتقل شوند.

**توضیحات رئیس سازمان حج و زیارت درباره اختلاف آمار نهایی

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به آخرین وضعیت قربانیان ایرانی حادثه منا گفت: به درخواست خانواده‌های 4 تن از قربانیان پیکر آنان در مکه مکرمه دفن خواهد شد، ضمن آن که انتقال پیکرهای سایر قربانیان هنوز مشخص نیست و ما در تلاشیم هر چه سریع‌تر طی روزهای آینده پیکرهای مطهر آنان را به کشور منتقل کنیم.

وی در خصوص اختلاف عددی که بین آمار نهایی قربانیان با مجموع آمار مفقودین و قربانیان وجود دارد، گفت: این آمار بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده داده شده است و این اختلاف عدد ناشی از این است که تعدادی از مفقودین به کاروان‌های خود بازگشته‌اند، از این رو لیست جدید قربانیان در حال آماده‌سازی است و به زودی منتشر می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 4 هزار و 800 نفر از حجاج در این حادثه جان خود را از دست دادند بیان کرد: 53 نفر از عوامل ما در سه شیفت در جستجوی مفقودین از میان همه جانباختگان بودند. 

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیکر 130 تن از قربانیان ایرانی حادثه منا آماده انتقال به ایران است.

انتهای پیام/
برچسب ها: حج و زیارت ، حادثه ، منا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
با سلام
ضمن تسلیت به خانواده این عزیزان و ملت بزرگ ایران به خانواده های داغ دیده پیشنهاد می دهم که پیکر پاک عزیزانشانرا به میهن برگردانند.زیرا آنها برای جسد انسان و قبور ارزش قائل نیستند.من به چشم خود رفتار زننده آنها را دیده ام.
Iran (Islamic Republic of)
مهردادباقری
۱۷:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
هر بار این خبر را میشنوم بغض گلویم را میگیرد لطفا هم وطنانمان را به خاک پاک ایران برگردانید
Iran (Islamic Republic of)
بهزادبیگزاده قوشچی
۱۶:۵۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
اززحمات بی شائبه شماکمال تشکررودارم آقای اوحدی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
تیتر خبر رو اصلاح کنید
Kazakhstan
سایه
۱۲:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
خدا صبر بدهد به خانواده هاشون
آخرین اخبار