تاخیر 53ماهه در راه‌اندازی فازهای 16و15/ زمان دقیقی برای افتتاح تعیین نشده است

مجری طرح توسعه فازهای 16و15 پارس جنوبی با اشار به اینکه هنوز زمان دقیق برای افتتاح این پروژه اعلام نشده است گفت: هدف از اجرای این پروژه پالایش و تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین است.

رضا فروزش مجری  طرح توسعه فازهای 16و15 پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشرفت بخش خشکی این فاز را بیش از 97 درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون در مراحل نهایی راه‌اندازی هستیم، ضمن آنکه چهار ردیف شیرین‌سازی این پالایشگاه در مدار تولید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: واحد گوگردزدایی  و واحد اتان این پالایشگاه در مدار تولید قرار گرفته است.
 
فروزش حجم کلی سرمایه‌گذاری برای اجرای فازهای 16و15 پارس‌جنوبی را 6میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود سه میلیارد دلار برای ساخت پالایشگاه و تاسیسات خشکی، 2 میلیارد دلار در بخش‌های دریا و یک میلیارد دلار صرف حفاری چاه‌ها شده است.

به گفته وی بر اساس قرارداد اولیه توسعه فازهای 16و15 با سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلاری باید اجرا می‌شد.

مجری طرح توسعه فازهای 16و15 پارس جنوبی ، بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را مربوط به این فازها دانست و گفت: با افتتاح این فاز روزانه 19میلیون دلار درآمد ارزی خواهیم داشت.

به گفته وی طی یک سال گذشته 11میلیارد ‌متر‌مکعب گاز و 6.7 میلیون بشکه میعانات گازی از فازهای 16و15 میدان مشترک گازی پارس‌جنوبی برداشت شده است.

فروزش هدف از اجرای این پروژه را پالایش و تولید روزانه 50میلیون مترمکعب گاز شیرین، 77هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالانه 1.5 میلیون تن گاز مایع ال‌پی‌جی، تولید سالانه یک میلیون تن اتان و تولید روزانه 400تن گوگرد اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام عملیات راه‌اندازی فازهای 16و15 به اتمام رسید به طوری پیمانکار مراحل تکمیل را برای افتتاح اعلام کرده است و منتظر اعلام زمان دقیق برای راه‌اندازی این طرح هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار