آتش مهیب تالاب انزلی پس از 22 ساعت تلاش مهار شد/ عمدی بودن آتش سوزی در دست بررسی است

در حریقی که از عصر دیروز در تالاب انزلی آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، حدود یکصد هکتار از نیزارهای بخش مرکزی تالاب انزلی در منطقه سیاه کشیم در آتش سوخت.

بیش از صد هکتار از نیزارهای تالاب انزلی طعمه حریق شدمحمدپور رئیس اداره حفاظت زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص آتش سوزی رخ داده در تالاب انزلی اظهار کرد: آتش سوزی در ساعات پایانی روز چهارشنبه (دیروز) آغاز شده و متأسفانه تاکنون به طور کامل مهار نگردیده و امکان گسترش آتش در منطقه همچنان وجود دارد.

وی با بیان این که آتش سوزی در بخشی از نیزارهای قسمت مرکزی تالاب انزلی در منطقه سیاه کشیم آغاز شده، گفت: تاکنون بیش از یکصد هکتار از نیزارهای این تالاب دچار حریق شده و به احتمال زیاد عمدی بوده است.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: به دلیل عدم دسترسی جاده‌ای و آبی به محدوده دچار حریق شده یک فروند بالگرد اظهار حریق هوا فضای سپاه پاسداران رأس ساعت 8 صبح امروز وارد استان شده و عملیات اطفاء با همکاری مردم محلی، آتش نشانی، هلال احمر، منابع طبیعی، نیروی مقاومت بسیج، ارگان‌های سپاه پاسداران و پاسگاه‌های حاشیه تالاب انزلی ادامه دارد.
 
محمدپور ادامه داد: بعد از تلاش 22 ساعته حریق نیزارهای سیاه کشیم تالاب انزلی مهار شد.
 
وی در خصوص وسعت حریق تالاب انزلی افزود: میزان دقیق وسعت حریق منطقه نیزارهای سیاه کشیم در دست بررسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار