اعتصامی: طرح نسیم سلامت به صورت عملیاتی برای بازنشستگان اجرا خواهد شد/ وام یک میلیون تومانی عتبات به بازنشستگان

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: عملیات اجرایی طرح نسیم سلامت از ۲۵ ذی‌الحجه تحت عنوان روز خانواده و بازنشستگان در ۶ ماه دوم سال جاری اجرا خواهد شد.

اعتصامی: طرح نسیم سلامت به صورت عملیاتی برای بازنشستگان اجرا خواهد شد/ وام یک میلیون تومانی عتبات به بازنشستگانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که به مناسبت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان برگزار شد اظهار کرد: به بازنشستگانی که قصد سفر به اعتبات را دارند یک میلیون وام پرداخت می‌شود که تاکنون نیمی از 5 هزار و300 نفر داوطلب، اعزام شدند.

وی در خصوص پرداخت وام مسکن به بازنشستگان تصریح کرد: پرداخت وام مسکن به بازنشستگان در حال بررسی است که با تصویب نهایی این طرح دستورالعمل‌های لازم اجرا خواهد شد.

اعتصامی با اشاره به  2 میلیون 793 هزار نفر بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی افزود: این سازمان ماهیانه 3 هزار 400 میلیارد تومان به مستمری بگیران، مستمری پرداخت می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی در خصوص طرح نسیم سلامت تاکید کرد: این طرح در قالب ورزش همگانی ماهیانه با نظارت و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و حضور پزشک، 8 صبح روز جمعه در پارک لاله برگزار می‌شود
وی با اشاره به طرح کرامت رضوی نیز ادامه داد: در این طرح، بیش از 17 هزار نفر از مستمری بگیران به همراه خانواده به مشهد مقدس اعزام شدند.

اعتصامی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی در 30 ساتان کشور گفت: با مشخص شدن اعتبارات این طرح، المپیاد ورزشی با نظارت ادارات کل و با هماهنگی استان‌ها در محل ملکی سازمان برگزار خواهد شدکه  منتخبین استان‌ها در نهایت به تهران معرفی می‌شوند.

وی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان افزود: در سال 92 و 93 این افزایش حقوق 25 درصد بوده است اما در سال جاری دولت با توجه به فشارهای اقتصادی و تورم با 15 درصد آن موافقت کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی گفت: با ادامه تحریم‌ها و شرایط نامناسب، اقدام به همسازی به 7 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است که متاسفانه  توان سازمان برای تهیه بودجه آن در این حد نیست.

اعتصامی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی در ۳۰ استان کشور گفت: با مشخص شدن اعتبارات این طرح، المپیاد ورزشی با نظارت ادارات کل و با هماهنگی استان‌ها در محل ملکی سازمان برگزار خواهد شدکه منتخبین استان‌ها در ‌‌نهایت به تهران معرفی می‌شوند. 

وی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان افزود: در سال ۹۲ و ۹۳ این افزایش حقوق ۲۵ درصد بوده است اما در سال جاری دولت با توجه به فشارهای اقتصادی و تورم با ۱۵ درصد آن موافقت کرده است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی گفت: با ادامه تحریم‌ها و شرایط نامناسب، اقدام به همسازی به ۷ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است که متاسفانه توان سازمان برای تهیه بودجه آن در این حد نیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار