تلاش نافرجام نمایندگان دموکرات آمریکا برای حذف کمیته حقیقت یاب بنغازی

پیامدهای حمله به سفارت آمریکا در بنغازی همچنان دامن گیر سیاستمداران دموکرات آمریکا است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، آخرین تلاش نمایندگان دموکرات کنگره برای حذف کمیته حقیقت یاب بنغازی بی نتیجه ماند. 

تلاش نمایندگان دموکرات برای حذف کمیته حقیقت یاب بنغازی در حالی با شکست روبرو می شود که جمهوری‌خواهان کنگره، دور جدیدی از حملات انتقادی خود را علیه بی کفایتی دولت اوباما و هیلاری کلینتون – وزیر امور خارجه وقت --  آغاز کرده اند.

با داغ شدن بحث مبارزات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، رقبای جمهوری‌خواه و دموکرات می کوشند از هر فرصتی برای ضربه زدن به یکدیگر استفاده کنند. حمله به سفارت آمریکا در بنغازی در لیبی از جمله این موارد است.

 این حادثه،11 سپتامبر 2012 (21 شهریور 91) اتفاق افتاد. افراد مسلح با حمله به کنسولگری آمریکا، سفیر این کشور را به همراه 4 دیپلمات و کارمند دیگر به قتل رساندند. از آن زمان، جمهوری‌خواهان با توسل به این حادثه کوشیده اند به دموکرات‌ها ضربات سهمگینی وارد کنند.
با داغ شدن بحث انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، به نظر می رسد حادثه بنغازی بار دیگر بر سر زبان ها بیافتد. تشکیل کمیته حقیقت یاب بنغازی در مجلس نمایندگان آمریکا حکایت از این موضوع دارد. 

حادثه بنغازی در مناظره های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ویژه در بحث سیاست خارجی می تواند تعیین کننده باشد. هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 -- در زمان وقوع این حادثه وزیر امور خارجه آمریکا بود. جمهوری‌خواهان می کوشند با توسل به این حادثه، کفایت کلینتون را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار