ساری؛

تشکیل تعاونی روستایی توسط دهیاران

دهیاران آمل تعاونی روستایی تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بخشدار مرکزی آمل در جلسه شورای اداری این بخش با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با گفت: به منظور حمایت از روستائیان و توسعه روستاها دهیاران بخش مرکزی تعاونی روستایی تشکیل دهند.

محمدرضا نصیری بیان اینکه بخش مرکزی در کنار شهرستان واقع شده است، افزود: با توجه به این نزدیکی و موقعیت آن نگاه مسئولان امر به این بخش ویژه باشد و گام‌های اساسی باید برداشته شود.

وی با با اعلام براینکه اکنون این بخش سعی در جمع‌آوری اطلاعات کامل از حوزه‌های مختلف بخش مرکزی دارد تا به صورت یک کتاب جامع درآورد، یادآور شد: این جمع ‌آوری اطلاعات موجب شناخت کامل از کاستی ‌ها و نیازهای مردم روستاها و دهستان‌های بخش می‌شود تا پس از رفع آن یک اثر ماندگار در بخش مرکزی به ویژه شهرستان آمل درآید.

بخشدار مرکزی آمل با بیان اینکه وسعت بخش مرکزی با سه دهستان دارای ۱۷۰ کیلومتر است، تصریح کرد: این بخش با ۴۸ هزار و ۹۰۴ جمعیت روستایی بیشترین جمعیت روستایی را به خود اختصاص داده که شامل ۹۵ روستا می‌شود.

نصیری با تاکید براینکه از این تعداد روستاها ۸۸ روستا دارای دهیاری است، افزود: با توجه به وجود ۲۴ امام‌ زاده در این بخش دو امام‌زاده به ثبت ملی درآمده است و مابقی به لحاظ جذب مسافر و توریست نیاز به توجه مسئولان امر دارد.

وی یادآور شد: این بخش با وجود ۱۲ هزار و ۹۷۸ هکتار اراضی از وضعیت مناسبی در حوزه کشاورزی، دامپروری و باغی برخودار است.

وی با اشاره به وضعیت صنعتی بخش مرکزی با توجه به وجود بزرگترین واحد تولیدی کشور و خاورمیانه در این بخش گفت: اکنون ۳۲۷ واحد بزرگ صنعتی در بخش مرکزی به فعالیت مشغول است که نقش بسزایی در صنعت ۴۸ درصدی این شهرستان دارند.

بخشدار مرکزی آمل با بیان اینکه این بخش با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار متاسفانه از مناطق محروم شهرستان به حساب می‌آید، تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از روستائیان بخش مرکزی از عدم وجود اینترنت پرسرعت، آب شرب سالم، برق‌رسانی، راه روستایی و حمایت در حوزه کشاورزی و دامپروری رنج می‌برند.

نصیری با تاکید براینکه مدیران در حمایت از جوانان به حل دغدغه بی‌کاری آنها با ارائه تسهیلات بانکی در ایجاد خوداشتغالی تلاش کنند،افزود: در بخش کشاورزی نیز سعی شود از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها استفاده شود تا کشاورزان ما مجبور به فروش اراضی خود نشوند.

به گفته وی؛ با توجه به اهمیت تشکیل تعاونی‌ها در روستاها این تشکل حمایتی از سوی دهیاری‌های بخش در دستور کار قرار گیرد تا کمک حالی برای روستائیان شود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.