بازار نفت جان گرفت/ نفت آمریکا در مرز 50 دلار

پس از شکستن محدوده معاملاتی یک ماهه و پیش‌بینی کم شدن میزان جهانی عرضه بیش از تقاضا، قیمت نفت در معاملات آتی آسیا در روز چهارشنبه باز هم افزایش یافت.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، قیمت نفت با بیش از 2 دلار افزایش برای هر بشکه در ساعات پایانی جلسه گذشته برای اولین بار در این ماه به بالای 50 دلار به ازای هر بشکه رسیده بود.

به گزارش رویترز،در معاملات امروز، هر بشکه نفت برنت با 75 سنت افزایش نسبت به جلسه گذشته، ‌52 دلار و 67 سنت معامله شد. این در حالی بود که روز گذشته بهای این نفت 5.4 درصد افزایش داشت. با این وجود حجم معاملات با وارد شدن معامله گران چین به تعطیلات ملی از چهارشنبه گذشته کاهش داشته است.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با رشد یک دلار و 4 سنتی به 49 دلار و 57 سنت رسید. نفت آمریکا روز گذشته رشد 5 درصدی را تجربه کرده بود.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در معاملات آتی فیلیپ سنگاپور، اظهار داشت:‌ «با انتشار آمار بیکاری آمریکا در روز جمعه که موجب بازگشت انتظارات برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در سال آینده شده است، قیمت نفت در میان کمبود اطلاعات در اوایل هفته، تقویت شد.»

با انتشار آمار رسمی ذخایر نفت خام در اواخر روز چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بازار احتمالا اوج‌گیری بیشتری خواهد داشت. ساندو گفت: «ما انتظار داریم آمار از کاهش میزان ذخایر نفتی خبر دهد و این خبر منجر به تقویت مجدد بازار خواهد شد.»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در چشم‌انداز انرژی کوتاه مدت خود روز سه شنبه اعلام کرد:‌ «انتظار می‌رود با کاهش عرضه کشورهای غیر اوپک؛ میزان تقاضای جهانی به بیشترین سطح خود در شش سال اخیر برسد.»

بر اساس این گزارش، تولید آمریکا (که در سال‌های اخیر افزایش یافته و منجر به کاهش 50 درصدی قیمت نفت از سال گذشته شده) نیز شروع به کاهش کرده است. کاهش میزان محصول آمریکا به اعضای اصلی اوپک جان تازه‌ای می بخشد و آنها می‌توانند میزان محصول خود را ثابت نگاه داشته و محصولات گران‌تری عرضه کنند.

روز سه‌شنبه، عبدالله البدری، دبیرکل اوپک، در کنفرانس صنعت نفت در لندن  ضمن اشاره به روند بهبود بازار اعلام داشت:‌ «بعید است که اوپک استراتژی خود را در دفاع از سهم بازار تغییر دهد.»
منبع:اقتصاد نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.