نمایندگان کنگره آمریکا تحقیقات خود را درباره کندی عمل سازمان‌های اطلاعاتی این کشور در آگاه یافتن از برنامه حملات هوایی روسیه به سوریه، آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از جورزالم پست، کنگره آمریکا تحقیقات خود را درخصوص اهمال سرویس‌های اطلاعاتی این کشور و بی‌اطلاعی از زمان دقیق آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه و همچنین ابعاد این حملات، آغاز کرد. 

«کمیته‌های اطلاعاتی» سنای آمریکا و مجلس نمایندگان یک هفته پس از آغاز حملات جنگنده‌های روسیه به مواضع تروریست‌ها در سوریه، خواستار انجام تحقیقات درخصوص احتمال نادیده گرفتن هشدارها و یا تحلیل نادرست نشانه‌ها بوسیله سرویس‌های اطلاعاتی این کشور هستند.

سازمان‌های اطلاعاتی واشینگتن پیش‌تر بدلیل ناکارآمدی درخصوص بحران سال گذشته اوکراین و همچنین افزایش نفوذ چین در دریای چین جنوبی و ساخت جزایر مصنوعی در آن، مورد انتقاد بوده‌اند. 

یک مقام ارشد دولتی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد سازمان‌های جاسوسی این کشور هفته‌‌های گذشته، بدقت «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه و همچنین تحرکات نظامی مسکو را در خاک سوریه زیرنظر داشتند؛ اما سرعت عمل روس‌ها و ابعاد حملات هوایی آن‌ها، سرویس‌های اطلاعاتی و دولت اوباما، را غافلگیر کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار