درآمدزایی آموزش‌وپرورش با ضمانت اجرایی قوانین شوراها محقق می‌شود

مدیرکل حقوقی و قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ این قوانین اگر به درستی اجرا شود، می‌تواند منجر به افزایش درآمدهای آموزش‌وپرورش شود.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان فریدون واسعی در پاسخ به این پرسش که در برخی از موارد در قوانین شوراهای آموزش و پرورش ابهاماتی وجود دارد و ضمانت اجرایی برای آن پیش بینی نشده است، اظهار داشت:‌ قوانین شوراهای آموزش و پرورش باید منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای آموزش و پرورش شود اما در برخی از موارد این قوانین ضمانت اجرا ندارند به عنوان مثال در برخی قوانین نوشته شده که با آموزش و پرورش همکاری شود اما میزان این همکاری مشخص نیست.

وی افزود:‌ قوانین شوراها اگر به درستی اجرا شود ظرفیت مناسبی برای آموزش و پرورش است برای اجرای این قوانین نیاز به همکاری دستگاه‌ها وجود دارد چرا که در برخی موارد ممکن است ضمانت اجرا و روشنی در همه بخش‌های قانون وجود نداشته باشد.

مدیرکل حقوقی و قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش به بحث درآمدهای شهرداری از محل عوارض ساخت و ساز و سهم آموزش‌وپرورش از این محل اشاره دارد البته ممکن است آموزش و پرورش نتوانسته باشد سهم خود را کامل دریافت کند اما در بسیاری از موارد این قانون اجرا شده است.

واسعی بیان کرد:‌ قانون شوراهای آموزش و پرورش این ظرفیت را در اختیار ما گذاشته تا درخصوص تبدیل به احسن شدن املاک نامناسب اقدامات لازم را انجام دهیم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار