کرمانشاه؛

کرمانشاه با داشتن پتانسیل ها می تواند قطب گردشگری منطقه شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه درنشستی با سرمایه گذاران سوئدی گفت: توسعه طرح های سرمایه گذاری استان کرمانشاه محور اصلی توسعه استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی فعله گری گفت: استان کرمانشاه با چهارهزار اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده که بیش از 2 هزار و 200مورد آن به ثبت ملی رسیده و اثر جهانی بیستون و چندین اثر با قابلیت ثبت جهانی این پتانسیل را دارد که به قطب گردشگری منطقه تبدیل شود.

وی افزود: سیاست خارجی مناسب دولت در راستای توسعه روابط با کشورهای غربی و به ویژه اتحادیه اروپا باعث شده تا هیات های مختلف از سایر کشورها برای امر سرمایه گذاری به ایران از یک دیگر سبقت گیرند.

این مقام مسئول در استان کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه با حاصل شدن توافق هسته ای شرایط برای اقبال سرمایه گذاران خارجی برای ورود به ایران بسیار بهبود یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، شرایط آب و هوایی چهارفصل، وجود جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی، فرودگاه بین المللی مناسب، امکانات صدور ویزای فرودگاهی، راه های دسترسی مناسب، امکانات زیرساختی مناسب و مهمان نواز بودن مردم کرمانشاه را از جمله ویژگی های بارز استان کرمانشاه برای جذب گردشگران توصیف کرد.

وی افزود: مدیریت ارشد استان کرمانشاه نیز با آگاهی از این مهم گردشگری را به عنوان یکی ازمحورهای اصلی توسعه استان در برنامه های خود گنجانده و به شدت پیگیر توسعه این بخش است.

گفتنی است در این نشست تعدادی از بسته های سرمایه گذاری پیشنهادی اداره کل میراث فرهنگی به سرمایه گذاران سوئدی معرفی شدند وسرمایه‌گذاران سوئدی برای سرمایه‌گذاری در بخش های هتلینگ فرودگاهی، احداث هتل های 5 ستاره و ورود تورهای خارجی به ایران به‌ویژه استان کرمانشاه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کرمانشاه ، داشتن ، پتانسیل ، قطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.