تبریز؛

بی نظیر ترین دایرة المعارف روابط عمومی ایران آماده رونمایی

نویسنده کتاب دایرة المعارف روابط عمومی ایران ازرونمایی این کتاب ارزشمند در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دکترحمید صبری در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تبریزگفت : شش سال پیش در در کشور مالزی در یک کنفرانس بین المللی شرکت کرده بودم و پیشنهاد تدوین دایره المعارف روابط عمومی جهان اسلام را دادم و تصویب شد واما بعد از بازگشت به ایران با تماس هایی که داشتم متوجه شدم اراده ای برای انجام اینکار در دوستانی که قبلا قول همکاری داده بودند نیست

به گفته وی دغدغه رهبر معظم انقلاب در بومی سازی علوم انسانی تلاشم را برای تدوین دایرةالمعارف روابط عمومی ایران چندین برابر کرداین محقق افزود : پس از سخنان رهبر معظم انقلاب و پیش زمینه ای که در ذهن خود داشتم این کار را به صورت خود جوش آغاز و تبریز را به عنوان شهر پایلوت تدوین این کتاب قرار دادم.

تدوینگر کتابهای دایرة المعارف و تاریخ 500 ساله آذربایجان از کتاب روابط عمومی ایران به عنوان یک طرح علمی و ملی نام برد که از بی نظیرترین تولید محتواها در آسیا است.

این استاد دانشگاه و حوزه علمیه با اشاره به کتاب دایره المعارف دکتر رابرتیس گفت: چندین سال پیش دکتر رابرتیس کتابی را تحت این عنوان در 100 مدخل نوشته و این استاد هم اکنون یکی از ناظران کتاب من است.

نویسنده کتاب دایرة المعارف روابط عمومی ایران افزود :برای این طرح فرهنگی ملی تاکنون 7 سال تلاش شده و این دایرة المعارف به عنوان ابزاری است که می تواند از درک مجموعه متخصصان و صاحب نظران به صورت روشن و واضح نشان دهد.

حمید صبری به اهداف تدوین این کتاب اشاره کرد و افزود: دادن دیدگاه منسجم وروشن نسبت به ماهیت روابط عمومی در ایران و چالش های این عرصه از جمله اهداف تدوین این کتاب است.

وی اظهار کرد : تفاوت عمده این کتاب با مشابه خارجی این است که در کتاب دایره المعارف روابط عمومی ایران تعداد مداخل 1000 عنوان است و نگاه تدوین کننده به مسائل بهطور کلی نگاه علمی است و.برای تدوین این کتاب از هزاران منبع علمی استفاده شده و دارای واژه ها تعاریف ،تفاسیر و هزاران مطالب متنوع و جدید است که با کنار گذاشتن محدود نگری و سطحی نگری دیدگاه دانشمندان و صاحب نظران را در داخل چارچوب تفکر نظام جمهوری اسلامی درداخل این کتاب جمع آوری کردیم

این محقق تبریزی در علوم ارتباطات نبود منابع برای علم روابط عمومی را به عنوان یک مشکل برشمرد و افزود: تدوین این کتاب به نوعی کمک به جنبش نرم افزاری بوده و ایجاد بانک اطلاعاتی از داشته ها و دارایی های روابط عمومی هاست.

دکترصبری گفت : در مباحث علمی از مساعدت مسئولان بهره مند شدیم اما از نظر مالی مستقل عمل کرده ایم و همه نیازها های مالی اعم از تامین نیازهای چاپ مستقل بوده و این اثر را در تبریز چاپ خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری دانشمندان و صاحب نظران در تدوین این کتاب گفت: در طول تدوین و گردآوری مطالب کتاب دایرة المعارف روابط عمومی ایران از 5 استاد بین المللی صاحب نظر نیز استفاده شده است.

دکترصبری با اعلام پایان برنامه های تدوین ابراز امیدواری کرد: کتاب دایرة المعارف روابط عمومی ایران در روز جهانی روابط عمومی سال 95 رونمایی شود .
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.