كمبود جدی تخت بیمارستانی در محدوده شهر تهران/ لزوم تزریق اعتبار برای ساخت بیمارستانهای جدید

وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان لولاگر با مرور كمبود تختهای بیمارستانی در شهر تهران و مناطق حاشیه ای بر لزوم تزریق اعتبار برای ساخت بیمارستانهای جدید از سوی مجلس و دولت تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا،  دكتر سید حسن هاشمی بعدازظهر امروز سه شنبه در بازدید از بیمارستان لولاگر تهران با بیان اینكه نیمی از تخت های بیمارستانی كشور فرسوده اند، بر لزوم نوسازی بیمارستان ها بویژه در شهر تهران و حاشیه آن تاكید كرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه اغلب جمعیت ساكن در این منطقه از اقشار كارگری هستند كه حق بیمه نیز پرداخت می كنند، خواهان توجه بیشتر و بهره گیری از منابع حق بیمه ها برای توسعه و ایجاد فضای بهداشتی درمانی شد.

دكتر هاشمی مشكلات كمبود تخت بیمارستانی در تهران و حاشیه آن را یادآور شد و گفت: احداث بیمارستان های جدید در مكان های مناسب با در نظر گرفتن جمعیت مناطق امری ضروری است كه نیازمند تصویب اعتبار در مجلس شورای اسلامی و تخصیص آن از سوی دولت است.

وزیر بهداشت با اشاره به عقب ماندگی های گذشته در حوزه سلامت را فراوان برشمرد و خواهان ارایه خدمت مناسب به مردم این منطقه و رعایت حقوق و احترام ارایه كنندكان خدمت شد
دكتر هاشمی افزود: برای رفع كمبود در بخش های پر جمعیت شهر نظیر این منطقه نیازمند کمک شهرداری تهران و خیریه ها هستیم.

ساخت بیمارستان های جدید روانپزشکی در کشور
 دكتر سیدحسن هاشمی با اشاره به كمبود تخت ویژه بیماران اعصاب و روان و با بیان اینكه متأسفانه به بیماران اعصاب و روان كم توجهی شده است،گفت: با وجود 40 هزار بیمار اعصاب و روان در كشور متأسفانه تنها امكان بستری كمتر از 10 هزار نفر از این تعداد را داریم و این در حالی است كه 50 درصد این بیماران از بیماری خود مطلع نیستند و یا اصلاً برای درمان مراجعه نمی‌كنند.
وی با بیان اینكه باید بیمارستان‌های جدید روانپزشكی برای رفع كمبودها در كشور ساخته شود، عنوان كرد: اگرچه این امر در كوتاه مدت میسر نیست اما دولت درخصوص توجه ویژه به حوزه روانپزشكی و سوختگی اهتمام ویژه‌ای دارد و از هیچ نوع حمایتی دریغ نخواهد كرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه چندین برابر تعداد تخت فعلی نیازمند ایجاد تخت جدید برای بیماران اعصاب و روان هستیم، گفت: برای رفع كمبودها همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

وی همچنین با قدردانی از موفقیت‌های علمی و كسب رتبه‌های برتر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی ایران و اساتید این بیمارستان از آغاز اجرای ارائه مشاوره‌های سلامت روان برای هشت میلیون نفر جمعیت كشور خبر داد و ابراز امیدواری كرد با اهتمام جدی دولت در مسئله اشتغال و رفع مشكل بیماری به عنوان یكی از بروز بیماری‌های روانی، شاهد كاهش تعداد این بیماران در كشور باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه بیماران اعصاب و روان مظلوم واقع شده‌اند، عوامل مؤثر فراوانی را در بوجود آمدن اختلالات روانی مؤثر دانست و از آن جمله به مسئله بیكاری، تغییر سبك زندگی، كم شدن صله رحم، بالا رفتن سطح توقعات و تجمل گرایی و .... اشاره کرد.

وی با بیان اینكه نشاط عمومی و افزایش آن در جامعه می‌تواند از بروز چنین بیماری‌هایی كم و به درمان بیماران كمك كند نیز گفت: امروز در طب نوین تمامی این بیماری‌ها قابل درمان است و اگرچه 50 درصد مبتلایان به این نوع بیماری‌ها از بیماری خود اطلاع ندارند و یا به پزشك مراجعه نمی‌كنند به نظر می‌رسد بایستی در حوزه بهداشت عمومی بیماریابی صورت گیرد تا با شناسایی زودهنگام چنین بیماری‌هایی نسبت به درمان آن نیز اقدام شود.

 وی در خصوص دارو و هزینه های درمانی بیماران اعصاب و روان نیز گفت: این بیماران باید دوره طولانی دارو مصرف کنند، داروهایشان بسیار پر هزینه است، حمایت های بیمه از آنان کم است و اخیرا بیمه ها تسهیلاتی را ایجاد کرده اند و امیدواریم حمایت ها در این بخش افزایش یابد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار