مشهد؛

صادرات 37 درصدی تخم مرغ خراسان رضوی

جهاد کشاورزی خراسان رضوی از رشد صادارت دام و طیور استان و صادرات 37 درصدی تخم مرغ تولیدی استان معادل 18 هزار تن تخم مرغ در شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان میزان صادرات تخم مرغ از استان به کشورهای همسایه در نیمه اول امسال را 18 هزار و 500 تن برشمرد و گفت: این میزان 37 درصد تولید تخم مرغ این استان در نیمه اول امسال است.

سید جعفر حاجی مجتهد با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از 50 هزار تن تخم مرغ در 259 واحد تولید مرغ تخم گذار دارای مجوز در این استان تولید شده است، افزود: خراسان رضوی در صادرات تخم مرغ جزو استانهای برتر کشور است.

وی افزایش صادرات و تولیدات در حوزه دام و طیور را از برنامه های امسال این سازمان دانست و تاکید کرد: در نیمه اول امسال بیش از یک میلیون و 200 هزار جوجه یک روزه ، بیش از 50 هزار راس گوسفند و بز و 500 راس گاو زنده به خارج از کشور صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همچنین از امکان صدور 40 قلم کالا و محصول در حوزه دام و طیور خبر داد و تصریح کرد: تولیدات دام و طیور در خراسان رضوی رشد قابل ملاحضه ای داشته است؛ به گونه ای است که علاوه بر تامین نیاز داخل، مازاد تولیدات در این بخش صادر می شود.

خراسان رضوی سالانه یک میلیون و 200 هزار تن تولیدات در حوزه دام و طیور دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.