ایلام؛

وسایل توانبخشی بین معلولان پناهنده خارجی مقیم ایلام توزیع شد

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: این وسایل در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه به پناهندگان خارجی مقیم این استان اهدا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مدیرکل بهزیستی استان ایلام از توزیع وسایل توانبخشی بین معلولان پناهنده خارجی مقیم استان ایلام خبرداد و گفت: این وسایل در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه به پناهندگان خارجی مقیم این استان اهدا شده است.

وی افزود: این وسایل شامل واکر، سمعک، ویلچر و لوازم بینایی به ارزش بیش از 80 میلیون ریال است.

مهردادی با بیان اینکه علاوه بر این وسایل خدمات تخصصی، پزشکی و درمانی، لوازم ضروری و سبدهای غذایی نیز بین این معلولان پناهنده توزیع شده گفت: این طرح با هدف ارایه خدمت به پناهندگان مقیم ایران همزمان در 14 استان کشور از جمله ایلام از دو ماه گذشته آغاز شده است. 

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه این طرح با ظرفیت خدمات دهی 50 نفر بصورت متمرکز در مرکز استان و بمدت شش ماه اجرا می شود، افزود: بیش از 710 میلیون ریال اعتبار برای آموزش، اجرا و پشتیبانی این طرح هزینه خواهد شد.

استان ایلام به سبب همسایگی با عراق در چند دهه گذشته پذیرای تعداد زیادی از اتباع این کشور به عنوان معاودین عراقی است.

بخش عمده ای از عراقی های مقیم ایلام به علت داشتن اصالت ایلامی و ایرانی پیش از آغاز دفاع مقدس و حمله رژیم بعث به جمهوری اسلامی ایران با فرمان صدام دیکتاتور معدوم این کشور به ایران و از جمله استان ایلام رانده شدند.

برپایه برخی آمارهای غیررسمی، اکنون نزدیک به 10 هزار عراقی در استان ایلام زندگی می کنند.

بسیاری از عراقی های مقیم ایلام بدنبال سقوط رژیم بعث صدام پس از سال ها زندگی و کار در این استان، به کشورشان بازگشتند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.