تحریم دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی از سوی 343 استاد دانشگاه در انگلیس

343 شخصیت برجسته دانشگاهی در انگلیس، دعوت رژیم صهیونیستی را برای بازدید از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سرزمین‌های اشغالی رد کردند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، 343 استاد دانشگاه‌های مهم انگلیس، با امضای نامه‌ای همکاری با دانشگاه‌ها و مؤسسات رژیم صهیونیستی را تحریم کردند. این نامه امروز در روزنامه گاردین منتشر شد.

در نامه این افراد آمده است: به عنوان اساتید دانشگاه‌های انگلیس، اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین، تجاوز به حقوق اقشار مختلف فلسطینیان و مقاومت آشکار در برابر رسیدن به یک توافق صلح را بوسیله اسرائیل محکوم می‌کنیم.

آن‌ها افزودند: ما به هیچ وجه دعوت دانشگاه‌های اسرائیلی را برای شرکت در کنفرانس‌ها و کمک به آن‌ها در پیشبرد پروژه‌های آموزشی نخواهیم پذیرفت.

این افراد در پایان از سایر همکاران خود  و جامعه دانشگاهیان انگلیس خواستند در محکومیت رژیم صهیونیستی به آن‌ها بپیوندند و نامه مذکور را امضا کنند.

سیمون جانسون، مدیر اجرایی شورای رهبری یهودیان انگلیس، امضاکنندگان این نامه را به داشتن سیاستی دو گانه متهم کرد و مدعی شد: این افراد باید بدانند با تحریم کاری از پیش نخواهند برد و نمی‌توانند به مردم فلسطین کمک کنند.

دولت انگلیس نیز در مخالفت با این اقدام، بر اهمیت ارتباط جامعه دانشگاهی این کشور و رژیم صهیونیستی تأکید کرد. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار