سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران؛

اهداف و سیاست‌های بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران مشخص شدند

ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور اکثریت اعضای شورا به ریاست سید عباس صالحی روز چهارشنبه (6 آبان) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی‌اکبر اشعری سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از قطعی‌شدن اهداف و سیاست‌های بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: پس از به تصویب رسیدن چارچوب واگذاری مدیریت و اجرای نمایشگاه به تشکل‌های نشر، در این جلسه اهداف و سیاست‌های نمایشگاه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی تعیین شدند.
 
اشعری افزود: ایجاد فرصت اقتصادی برای همه حلقه‌های نشر، عرضه ابتکارات، مزیت‌های رقابتی و ظرفیت‌های همه ارکان و کنشگران صنعت نشر کشور اعم از پدیدآورندگان، ناشران، توزیع کنندگان، ترویج‌کنندگان و کتابفروشان، تقویت حضور صنعت نشر ایران در مبادلات فرهنگی و تجاری بین‌المللی (دیپلماسی فرهنگی)، ترویج کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان مشتریان و علاقه‌مندان به تازه‌های کتاب به عنوان اهداف پنجگانه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تصویب شورا رسید.
 
وی با اشاره به دیگر موضوعات ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب گفت: همچنین در این جلسه بحث‌هایی درباره سیاست‌های زیباسازی فضای نمایشگاه و غرفه‌ها انجام شد و مقرر شد تا بحث‌های زیباسازی با حضور چند تن از طراحان مورد بررسی قرار بگیرد. 

اشعری با اشاره به گسترش فناوری‌های و صورت‌های جدید کتاب عنوان کرد: با گسترش فضای مجازی و صورت‌های جدید کتاب توجه به فناوری‌های جدید در حوزه کتابخوانی ضروری است. در این جلسه توجه به فناوری‌های نوین کتابخوانی در نمایشگاه کتاب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد، در جلسه‌ای جداگانه از کارشناسان این حوزه دعوت شود تا درباره آینده کتاب دیدگاه‌های خود را ارائه دهند و پس از آن درباره چگونگی حضور این ناشران در نمایشگاه تصمیم‌گیری شود. 

در ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علی‌اکبر اشعری، مهدی فیروزان، محمد حمزه‌زاده، مسعود شهرام‌نیا، محمد سلگی، همایون امیرزاده، مهدی اسماعیلی راد و علی اصغر سید‌آبادی حضور داشتند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار