مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور:

باید رایگان‌زدایی کنیم/ هزینه‌کرد سالانه 100 میلیارد تومان برای مسائل امنیتی فرودگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: سالانه نزدیک 100 میلیارد تومان برای مسائل امنیتی فرودگاه‌ها هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت‌الله مه‌آبادی امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه راه و شهرسازی با بیان اینکه هزینه‌های امنیتی در بخش فرودگاهی زیاد است، اظهار داشت: 43 هزار متر مربع فضا در فرودگاه‌ها برای پلیس و 54 هزار متر مربع برای سپاه ساخته‌ایم ضمن آنکه باید دستگاه‌های امنیتی نظیر ایکس‌ری را خود تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: سالانه نزدیک 100 میلیارد تومان برای مسائل امنیتی فرودگاه‌ها هزینه می‌شود و اگر این صنعت در این حوزه حمایت نشود در آینده گلوگاه پساتحریم خواهیم بود، از طرفی شرکت فرودگاه‌ها در 54 فرودگاه کشور به مردم خدمات می‌دهد و این شرکت درآمد - هزینه‌ای است.

مه‌آبادی همچنین با اعلام این خبر که بدهی ایرلاین‌ها افزایش نیافته است، گفت: البته صنعت هوانوردی دنیا سودده نیست و گردش مالی در بهترین خطوط هوایی دنیا 3 درصد است.

وی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم فرودگاه‌ها را به شرکت‌های مجازی تبدیل کنیم و آنها خود مؤظف هستند هزینه خود را استحصال کنند،‌همچنین از روز گذشته به ایرلاین‌ها اعلام کرده‌ایم و از هفته آینده این موضوع به صورت رسمی ابلاغ می‌شود که نظام وصول مطالبات در فرودگاه‌ها غیرمتمرکز خواهد بود و فرودگاه‌ها براساس خدمات، هزینه دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: گلوگاه پساتحریم در ظرفیت فرودگاه‌ها و عدم توجه به نگهداری سریع زیرساخت‌ها در بخش فرودگاهی امری ضروری است.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم رایگان‌زدایی را در این صنعت برداشته و تعرفه‌ها را واقعی کنیم می‌توان انتظارات توسعه‌ای را برآورده کرد.


سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در حوزه هوانوردی

مه‌آبادی با بیان اینکه مبلغ 250 میلیون دلار در حوزه هوانوردی سرمایه‌گذاری خواهد شد که مناقصه‌های آن به زودی برگزار می‌شود، گفت: درآمدهای فرودگاه‌های کشور 10 درصد هزینه‌ جاری فرودگاه‌ها را پوشش نمی‌دهند؛ 17 هزار میلیارد تومان پروژه در سطح فرودگاه‌های کشور داریم و بودجه امسال ما 1300 میلیارد تومان است.

به گفته وی درآمد پارسال شرکت فرودگاه‌ها 400 میلیارد تومان بود که امسال 80 درصد رشد دارد اما نسبت به هزینه‌های فرودگاه‌ها رقم بسیار پایینی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت:‌ در بسیاری از مسیرها تا 80 درصد به شرکت‌های هواپیمایی در بحث تعرفه‌ها تخفیف داده‌ایم ضمن آنکه به تازگی تا 35 درصد در برخی از مسیرها و تعرفه‌ها تخفیفاتی اعمال شده است،‌همچنین 75 درصد سود خود را در قالب سود سهام به دولت مالیات می‌دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.