تقویت زیرساختهای بورس شاهرگ کلیدی برای ورود به عرصه جهانی

کارشناس سرمایه گفت: برای ورود به بازارهای جهانی نیازمند تغییر در زیر ساخت‌های قوانین و بورس هستیم.

عظیم ثابت کارشناس بورس و سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور بورس در بازارهای جهانی گفت: برای ورود به بازارهای جهانی بورس نیاز به تغییر زیر ساخت‌های اساسی دارد.

وی همچنین افزود: باتوجه به قوانین و شرایط در حال حاضر بورس نیازمند تغییرات در زمینه قوانین و زیر ساخت‌هاست هم اکنون بورس کشور یک بازار سرمایه محلی و ایزوله است که چند شرکت داخلی در آن معامله دارند.

ثابت گفت: شرکت‌های سهامی دنیا با مدت زمان طولانی مشغول به فعالیت هستند اما در بورس کشور این زمان بسیار کوتاه و فعالیت ناچیزی در این زمینه دار هستند همچنین اطلاعات شرکت‌ها باید با استانداردهای بین المللی تطبیق داده شود و بورس به زبان‌های مختلف دنیا راه یابی پیدا کند که بتوانند سرمایه گذاران بیشتری را در این زمینه جذب کند.

وی همچنین افزود: اطلاعات باید به گونه‌ای باشد افراد به صورت آنلاین در سراسر دنیا به آن دسترسی داشته باشند اما به دلیل مشکلات زیر ساختی و قوانینی این امکان زمان برخواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه همچنین در پایان در زمینه پیوستن به تجارت جهانی WTO افزود: به دلیل  اینکه ارزش بورس ما آنچنان بالا نیست برای بالا بردن ظرفیت‌ها و همچنین پیوستن به سازمان تجارت جهانی WTO  و اجرای قوانین آن خواهیم توانست در این زمینه پیشترفت‌های فراوانی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار